انرژی

فن‌بازار تخصصی نفت در کشور راه‌اندازی می‌شود

دبیر شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی ۲۶ فن بازار در کشور خبر داد و گفت: علاوه بر راه‌اندازی فن بازار کردستان به عنوان بیست و سومین فن بازار منطقه‌ای در کشور، سه فن بازار تخصصی، نیز به مجموعه فن‌بازارهای کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد صالح خالقی با بیان اینکه فن بازار منطقه‌ای کردستان به عنوان بیست و سومین دفتر فن بازار منطقه‌ای تاسیس شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این دفتر فن بازار در تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان تاسیس شده است، تولیت آن نیز به همین مجموعه واگذار شده است.

خالقی ادامه داد: شورای شبکه فن بازار استان کردستان در شهر سنندج جلسه‌ای تشکیل داد و اعضای شورا پس از بحث و گفتگو و در نظر گرفتن نیازهای فناورانه بومی استان، برنامه کار این دفتر فن بازار را مورد تصویب قرار دادند.

دبیر شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: علاوه بر تصویب برنامه عملیاتی، آیین‌نامه‌ اجرایی نیز در این جلسه تصویب شد. با توجه به اهمیت تعامل دفاتر فن‌بازارهای منطقه‌ای و کارگزاران تبادل فناوری، این دفتر منطقه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن، کارگزار خصوصی خود را انتخاب می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت تاسیس فن بازارهای تخصصی، افزود: اما فن بازارهای تخصصی با تمرکز بر یک حوزه خاص، باعث رونق تبادل و تجارت فناور در آن رشته و حوزه می‌شوند. به همین دلیل، تاسیس فن‌بازار تخصصی نفت در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، خالقی اظهار کرد: در حال حاضر در حال نهایی کردن مذاکرات با مجموعه وزارت نفت هستیم و در یک تا دو ماه آتی این فن بازار تخصصی نیز افتتاح می‌شود. با توجه به اهمیت گسترش دفاتر استانی فن بازار و برنامه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای پوشش تمام کشور، در سال جاری در دو استان زنجان و مازندران نیز دفاتر منطقه‌ای فن بازار تاسیس خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا