بین الملل

پکن برای قطع وابستگی به غرب به دنبال ۱۰۰ مهندس ساخت تراشه است

چین به دنبال استخدام بیش از ۱۰۰ مهندس و مدیر اجرایی از شرکت تولید تراشه کامپیوتری تایوان است. با بالاگرفتن تنش‌ها با آمریکا پکن در تلاش است تکنولوژی تولید تراشه کتمپیوتری خود را تقویت کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، چین به دنبال استخدام بیش از ۱۰۰ مهندس و مدیر اجرایی از شرکت تولید تراشه کامپیوتری تایوان است. با بالاگرفتن تنش‌ها با آمریکا پکن به شدت در تلاش است تکنولوژی تولید تراشه کامپیوتری خود را تقویت کند.

شرکت جامع تولید مدار کوآنچین و شرکت تولید نیمه رسانای هونگشین ووهان به این پروژه ملحق خواهند شد تا تراشه‌های ۱۲ نانومتری و ۱۴ تانومتری تولید کنند.

گزارشات حاکی از این است که رهبری این دو سازنده تراشه چینی به عهده مدیران سابق شرکت تولید تراشه تایوان (تی‌سی‌ام‌سی) قرار داده خواهد شد.

در ماه‌های اخیر «نیکی آسین رویو» گزارش داده بود که تایوان بیش از ۳,۰۰۰ نیروی کاری خود را به شرکت‌های چینی باخته است و مقامات تی‌سی‌ام‌سی در مورد از دست دادن استعدادهای خود نگران هستند.

طبق این گزارش شرکت‌های چینی به کارکنان تی‌سی‌ام‌سی پیشنهاد دستمزد و پاداشی ۲.۵ برابری می‌دهند.

‌این اخبار پس از این مطرح می‌شوند که انجمن دولتی چین از طرحی ۱.۵ تریلیون دلاری برای تبدیل این کشور به مرکز تکنولوژی جهان حمایت کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا