صنعت، معدن، تجارت

بازگشت دوساله هزینه نوسازی ناوگان از محل صرفه‌جویی سوخت

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هزینه نوسازی خودروهای بالای ۴۰ سال با پیمایش سالانه ۲۰۰هزار کیلومتر، ظرف دو سال برمی‌گردد.

به گزارش آرمان اقتصادی، جعفر سرقینی در مراسم «امضای قرارداد نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه کامیون فرسوده» که میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یک شرکت خودروساز داخلی و بانک عامل بخش تعاون در وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی از قراردادهای افزایش تولید داخل ناوگان جاده‌ای حمایت می‌کند، گفت: ما در میان تولیدکنندگان داخلی، امکان تولید بالای این محصول و کامیون‌ها را داریم و در یک سال ۱۱ هزار دستگاه خودروی سنگین تولید کردیم.

وی با اشاره به قرارداد امروز مبنی بر ساخت ۱۰۰۰ دستگاه کامیون از سوی خودروسازان داخلی گفت: می‌توانیم به راحتی این رقم را تا ۵۰۰۰ دستگاه در سال هم افزایش دهیم.

سرقینی با اشاره به آثار نامطلوب تردد خودروهای سنگین فرسوده در جاده‌ها شامل آلایندگی محیط‌زیست و مصرف سوخت بالا، ادامه داد: با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه رسیدیم که خودروهای بالای ۴۰ سال در جاده‌ها با فرض پیمایش منطقی، شامل تردد هفته‌ای ۴۰۰۰ کیلومتر و سالانه ۲۰۰ هزار کیلومتر، می‌توانند از محل صرفه‌جویی سوخت، به نحوی در پروسه نوسازی قرار گیرند که هزینه نوسازی آنها ظرف دو سال بازگردانده شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساخت ۱۰۰۰ دستگاه رقم بزرگی نیست، گفت: این تعداد برای شروع کار مناسب است.

به گفته وی، قیمت بازار خودروهای سنگین فرسوده بالاست و اعداد و ارقام موجود، کاذب است؛ بنابراین می‌توانیم با افزایش تولید خودروهای سنگین نو، این قیمت کاذب را بشکنیم.

سرقینی تأکید کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال ۳۰۰ درصد افزایش تولید کِشنده داشته‌ایم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا