بانک و بیمهبیمه

عملکرد ۶ ماهه بیمه ملت، فراتر از هدف

گزارش‌های آماری حاکی از رشد ۲۳ درصدی حق‌بیمه صادره بیمه ملت درشش ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است که روند رو به رشد عملکرد بیمه ملت را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،با توجه به بررسی‌های انجام شده،حق‌بیمه صادره بیمه ملت درشش ماهه ابتدایی امسال با رشدی۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال از رقم ۹ هزار و۱۶۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال به رقم ۱۱ هزارو ۲۹۷ میلیارد و ۹میلیون ریال رسیده است که با عملکرد بسیار مناسب در تحقق بودجه، ۱۵۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به دیگر سخن، سودآوری بیمه ملت با رشد مناسب پورتفو در شش ماهه نخست و مدیریت ریسک اتفاق افتاد و این شرکت توانست با کاهش سهم بیمه‌های خودرو و افزایش فعالیت در بیمه‌های سوددهی مثل زندگی، افزایش پورتفو را نسبت به سال گذشته رقم بزند.

در آخرین ماه تابستان امسال، بیمه ملت با صدور ۳۶۱.۱ میلیارد تومان حق‌بیمه و پرداخت ۹۵.۷ میلیارد تومان خسارت درآمدی معادل ۲۶۵.۴ میلیارد تومان از حق‌بیمه داشته که نمایان‌گر رشد ۶۵ درصدی در مقایسه با مردادماه همین سال است.

 

*وصول مطالبات بیمه ملت و افزایش نسبت توانگری مالی در صنعت

بیمه ملت با مدیرعاملی دکتر دلفراز در حوزه شفافیت مالی و وصول مطالبات، بسیار موفق عمل کرده و در شش ماهه نخست سال‌جاری توانسته مجموعه ۲۲۲ میلیارد تومان از مطالبات این شرکت را وصول کند.

بر همین اساس و بنابر اعلام بیمه مرکزی، بیمه ملت با نسبت توانگری مالی ۲۷۹ درصد و افزایش ۸۵ درصدی نسبت به سال گذشته، علاوه بر حفظ توانگری مالی خود در سطح یک شرکت‌های بیمه طی ۹ سال متوالی؛ تنها شرکت بیمه در صنعت است که موفق شده رکورد تثبیت نسبت توانگری مالیبالای ۲۰۰ درصدرا در ۹ سال پیاپی در صنعت بیمه از آن خود کند.

 

* رشد ۲۴۰ درصدی در صدور بیمه‌های کشتی

رشدی حدود ۲۴۰ درصدی در صدور بیمه‌های کشتی به نسبت شش ماهه ابتدای سال ۹۸ از جمله موفقیت‌های بیمه ملت در این رشته بیمه‌ای است که نشان از تحقق ۴۳۴ درصدی بودجه تعیین‌شده این رشته در بیمه ملت دارد. همچنین پرسودترین فعالیت این شرکت در شهریورماه مربوط به بیمه کشتی بوده است.

بر اساس گزارش‌های بیمه مرکزی، سهم بیمه ملت در صدور سه رشته باربری، کشتی و هواپیما از میانگین صنعت بالاتر بوده و در رشته باربری در نیمه نخست سال‌جاری نزدیک به ۲۵۵ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.

بیمه ملت به عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده پوشش P&I برای دکل­های حفاری ایرانی در خلیج‌فارس؛ ارائه دهنده پوشش بیمه­ای برای پهپادها بوده و در بین ۵ شرکت برتر صنعت بیمه در بیمه‌های کشتی و هواپیما حضور دارد.

 

*توسعه بیمه‌‌های زندگی، استراتژی مهم بیمه ملت

در رشته بیمه‌های زندگی نیز رشد ۴۲ درصدی حق‌بیمه وصولی و رشد حدود ۳۰ درصدی تعداد بیمه‌نامه‌های صادره رشته زندگی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ با وجود شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی موجبات تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه تعیین‌شده برای شش‌ماهه نخست سال‌جاری را برای بیمه ملت محقق کرد.

همچنین با افزایش خدمات‌رسانی مراکز تخصصی بیمه‌های زندگی به صورت حضوری و آنلاین، با توجه به شرایط حال حاضر جامعه، افزایش ۶۷ درصدی حق‌بیمه وصولی در بیمه‌های زندگی از طریق این شبکه را در پی مزیت‌های ایجاد شده در شرکت بیمه ملت برای شبکه‌های حرفه‌ای فروش شاهد بودیم.

در شش ماهه نخست سال‌جاری، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در حوزه درمان ۶۸ درصد و حق‌بیمه تولیدی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

 

*انتشار اوراق بهادار اتکایی برای اولین‌بار در صنعت بیمه کشور

انتشار اوراق بهادار اتکایی برای اولین‌بار در صنعت بیمه کشور از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریت‌ بیمه‌های اتکایی بیمه ملت بوده است. این شرکت همچنین تمدیدمجوزقبولیاتکاییازخارج و تمدید عضویت در فدراسیون بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی آفریقایی، آسیایی و… را در کارنامه خود دارد.

بیمه ملت ضمن تحقق بودجه اتکایی خود به میزان ۹۷ میلیاردتومان در شش ماهه ابتدایی سال‌جاری، ضمن قبـولی از قـرارداد مـازاد خسـارت به راهبری بیمه مرکزی در رشته هواپیما؛ در رشته اتومبیل نیز قرارداد مازاد خسارت را منعقد کرده است.

 

*کارت اعتباری،جایگزینچک تضمین در خریدهای اقساطی

کارت اعتباری بیمه ملت یکی از ابزارهای مهم مالی و محصول نوین صنعت بیمه، جایگزینی مناسب برای چک تضمین در خریدهای اقساطی است که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

در نیمه نخست سال‌جاری ۳۳۴۰ کارت اعتباری برای بیمه‌گزاران عمر و ۹۴۰ کارت برای کارکنان قراردادهای سازمانی و  ۱.۵۶۴.۷۰۳ کارت برای اعضای صندوق بازنشستگی کشوری از سوی بیمه ملت صادر شده است. همچنین ۴۳ فروشگاه به منظور خرید حضوری، ۴ فروشگاه برای خرید اینترنتی و ۷ فروشگاه در جهت فروش تخفیفی در سال جاری به فروشگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات کارت اعتباری و ۱۱ سازمان نیز به دارندگان این کارت در بیمه ملت اضافه شده‌اند که بیش از ۹۲۲ میلیارد ریال از این کارت در شش ماهه ابتدای سال خرید کرده‌اند.

 

بیمه ملت با صدور نزدیک به ۲۴۰ میلیارد ریال بیمه‌های مهندسی رشد ۷۰ درصدی به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده است که در تحقق بودجه شش‌ماهه ابتدای سال نیز رشد ۱۶۸ درصدی را به خود اختصاص داده و با پرداخت مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ۲.۸ درصد خسارت پرداخت کرده است.

ارائه برنامه فروش آنلاین تعدادی از بیمه‌نامه‌های مسئولیت همراه با ارائه محصولات و طرح‌های جدید بیمه‌ای از جمله فعالیت‌های شش ماهه نخست سال ۹۹ در بیمه ملت بود. ۲۷ درصد رشد در تولید حق‌بیمه مسئولیت در کنار کاهش ۱۲ درصدی ضریب خسارت به نسبت مدت مشابه سال ۹۸ و تحقق بودجه ۱۱۸ درصدی  نیز دستاورد بیمه‌های مسئولیت بیمه ملت به حساب می‌آید.

رشد حق‌بیمه رشته آتش‌سوزی نیز بدون نظرگرفتن مرهونات بانکی و بیمه‌گزاران بزرگ، در حدود ۱۱۵.۲% بوده که نشان از افزایش خرده‌فروشی در ۶ ماهه اول سال ۹۹ دارد. همچنین ضریب خسارت پرداختی در این زمان، ۲.۸درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (ضریب خسارت ۱۸درصد) کاهش بسیار مطلوبی را در نتیجه مدیریت ریسک بهینه، تجربه کرده است.

 

بر اساس این گزارش، بیمه‌های کشتی سود ۲۰۳.۳ میلیارد تومانی را برای بیمه ملت به ارمغان آورد. بعد از آن بیمه درمان (۴۹.۲ میلیارد تومان)، زندگی اندوخته‌دار یا همان بیمه عمر (۱۳.۲ میلیارد تومان)، ثالث اجباری (۹.۴ میلیارد تومان)، آتش‌سوزی (۵.۸ میلیارد تومان)، بدنه خودرو (۳.۸ میلیارد تومان)، مهندسی (۲.۲ میلیارد تومان)، مسئولیت (۱.۲ میلیارد تومان)، نفت و انرژی (۱.۲ میلیارد تومان) و حوادث (۱.۱ میلیارد تومان)، ثالث مازاد و دیه (۷۸۱ میلیون تومان) و زندگی غیراندوخته‌دار (۲۰۰ میلیون تومان) جزو پرسودترین فعالیت‌های این شرکت بوده‌اند.

به طور کلی می‌توان گفت که تراز مالی بیمه ملت در شش ماهه نخست امسال بر اساس نسبت حق‌بیمه‌های صادره به خسارات پرداختی مثبت ۶۳۸ میلیارد تومان بوده است.

 

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا