انرژی

یک میدان جدید نفتی رونمایی خواهد شد

معاون مدیر عامل اکتشاف نفت از تکمیل فرایند کار اکتشاف یک میدان نفتی یلدا خبر داد و گفت: اگر شرایط به درستی پیش برود طی هفته های آتی خبر کشف این میدان نفتی اعلام خواهد شد.

سیدعلی معلمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین جزییات کشف میدان نفتی یلدا، اظهار کرد: میدان یلدا در ۳۰ کیلومتری شرق میدان پارس جنوبی قرار دارد و اگر نتیجه از لحاظ کشف هیدروکربوری مثبت باشد کمک شایانی به میدان پارس جنوبی خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیکی تاسیسات میدان پارس جنوبی به این پروژه، گفت: این موضوع مزیت های زیادی را برای تسریع در زمان بهره برداری به دنبال دارد، باتوجه به اینکه این میدان یک میدان استراتژیک است امیدواریم نتیجه کار مثبت باشد.

همچنین بخوانید

معاون مدیر عامل اکتشاف نفت افزود: در حال حاضر در مرحله تست هستیم، اکنون شرکت ملی نفت و گاز پارس همکاری ویژه ای با ما دارد و عملا درگیر این پروژه هستند تا بتوانیم در سریع ترین زمان نتیجه را اعلام کنیم.

معلمی با بیان اینکه اکتشاف مراحل متفاوتی دارد، تصریح کرد: تمام مراحل به پایان نرسیده و باید تولید صورت گیرد تا بتوان نتیجه قطعی را اعلام کرد و منتظر نتایج خوب هستیم. تا کنون تا عمق لایه گازی پیش رفتیم که حدود ۴۵۰۰ متر است.

وی اظهار کرد: انتظار داریم که طی چند هفته آینده این کشف به نتیجه برسد اگر مثبت بود اعلام می شود اما درصدی احتمال نیز وجود دارد که منفی باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا