بین الملل

هشدار روسیه به اروپا درباره عواقب تحریم‌های آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲

مجری پروژه خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا هشدار داد که اگر واشنگتن برای تحریم خط لوله نورد استریم ۲ اقدام کند، این امر صدمه ای به طیف وسیعی از پیمانکاران و سرمایه گذاران غربی خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مجری پروژه خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا هشدار داد که اگر واشنگتن برای تحریم خط لوله نورد استریم ۲ اقدام کند، این امر صدمه ای به طیف وسیعی از پیمانکاران و سرمایه گذاران غربی خواهد زد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی بخوانید. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

پیمان کار این پروژه روز چهارشنبه اعلام کرد: در صورتی که این تحریما ها اعمال شود، می تواند بیش از ۱۲۰ شرکت از بیش از ۱۲ کشور اروپایی را تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته این شرکت، خط لوله نورد استریم ۲ که هدف آن افزایش تأمین گاز در آلمان و سایر کشورهای اروپایی به میزان ۵۵ میلیارد متر مکعب در سال در نظر گرفته شده است، قبلاً همه مجوزهای لازم را از سازمان های ناظر دریافت کرده است.

اتصالات این خط لوله در زیر آب ۹۴ درصد کامل شده و در حال حاضر از ۲۴۶۰ کیلومتر، ۲۳۰۰ کیلومتر این خط لوله کشیده شده است.

این بیانیه کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن اعلام شد که وزارت خارجه آمریکا تمدید تحریم ها را علیه این پروژه اعلام کرد. آمریکا این اقدام را در ادامه قانون حفاظت از منابع انرژی اروپا که در سال ۲۰۱۹ از سوی کنگره تصویب شد، صورت داده است.

اکنون این قانون برای شرکت هایی اعمال خواهد شد که خدمات یا بودجه ای را برای ارتقا یا نصب تجهیزات در کشتی هایی که برای نصب این خط لوله گاز به کار گرفته می شوند، صرف کنند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده ۳۰ روز به شرکت ها مهلت داده است تا این پروژه را رد کنند یا با تحریم های احتمالی روبرو شوند.

روسیه این اقدام را محکوم کرده است. سخنگوی کرملین آن را با یک حمله خصمانه مقایسه کرد و گفت که چنین سیاست تخریبی و اعمال مداوم محدودیت های مختلف علیه روسیه فقط به روابط بین مسکو و واشنگتن آسیب بیشتری می زند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا