بین الملل

ضررهای بریتیش ایرویز، با موج دوم کرونا افزایش یافت

گروه ایرلاین‌های بین‌المللی (آی‌اِی‌جی)، مالک بریتیش ایرویز، که با مشکلات مالی شدیدی روبرو است، با موج دوم کرونا و محدودیت‌های مسافرتی از تعداد پروازهای خود در باقی سال کاست. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گروه ایرلاین‌های بین‌المللی (آی‌اِی‌جی)، مالک بریتیش ایرویز، که با مشکلات مالی شدیدی روبرو است، با موج دوم کرونا و محدودیت‌های مسافرتی از تعداد پروازهای خود در باقی سال کاست.

در گزارش غافل‌گیرکننده‌ای که به تازگی منتشر شد این گروه اعلام کرد که ضرر سه ماه ناشی از پاندمی این شرکت به ۱.۳ میلیارد یورو (۱.۵ میلیارد دلار) رسیده است. این در حالی است که شیوع کرونا در اروپا تشدید شده و دولت‌ها را مجبور کرده است دوباره محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای وضع کنند.

این ضرر تقریباً معادل سود ۱.۴ میلیارد یورویی آی‌اِی‌جی در سه ماهه مشابه سال گذشته است. میزان این ضرر از آن‌چه اقتصاددانان و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند بسیار فراتر رفته است.

با اینکه فصل معمولاً شلوغ تعطیلات کریسمس در راه است، این گروه اعلام کرد به علت آسیب شدیدی که به تقاضا برای مسافرت هوایی وارد شده است، تنها ۳۰ درصد از حجم معمول پروازهای خود را در باقی امسال انجام خواهد داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا