بانک و بیمهبیمه

بدرقه با شکوه بیمه تجارت‌نو با شاخص های مهم مالی در نیمه نخست سال‌جاری

شرکت بیمه تجارت‌نو، ایستگاه نخست سال‌جاری را با بدرقه خوب وچشمگیر شاخص های مهم مالی به سمت ایستگاه دوم وپایانی ۹۹ ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ازسال ۹۹ به واسطه پیوند با شیوع جهانی ویروس کرونا و تاثیرات مخرب‌ آن برستون فقرات اقتصادبه عنوان یکی ازسخت ترین سال‌ها یاد می‌شود چرا که بسیاری از شاخص های مهم اقتصادی تحت تاثیر فشارهای گوناگون این ویروس جهانی کمرخم کرده اند.

برخلاف این جریان اما، مرور روند فعالیت های شرکت بیمه تجارت‌نودر نیمه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که این شرکت با سرعتی بیش ازگذشته رکوردهای جدید را درکارنامه کاری خود به ثبت می‌رساند.

از رشد ۱۱۳۵ درصدی درتحقق سود خالص این شرکت درنیمه نخست سال‌جاری گرفته تا رشد ۱۱۳۷ درصدی درسود خالص هرسهم و دست آخرهم رشد۱۱۰۰ درصدی درسود عملیاتی این شرکت.

با یک محاسبه سرانگشتی این نتیجه به دست می‌آید که بیمه تجارت‌نو تنها در سه شاخص مهم مالی درنیم‌سال نخست سال‌جاری بیش از سه هزار درصد رشد را به نمایش گذاشته است.

بر این اساس برآورد می‌شودکه شرکت بدون کوچکترین اصطکاکی در مسیر از پیش ترسیم شده خواهد توانست تا پایان سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان سود خالص بسازد.

اما آیا این همه داشته های ارزشمند شرکت بیمه تجارت‌نو در شرایط فعلی است؟

شرکتی با نرخ بازده دارایی ۱۴ درصدی که رقبای مهم و قدیمی خودرا با همه سختی‌ها ازسر راه برداشته و درصدر جدول ۱۵ شرکت اسم و رسم دار دیگر، ایستاده است.

نرخ بازده حقوق صاحبان سهام این شرکت هم طبق بررسی‌ها در رتبه بالایی قرارداشته و همچنان تلاش درمسیر کاهش این فاصله با سایر رقبا درجریان است.

ناگفته نماند که در بررسی وضعیت صورت های مالی سال گذشته ۲۸ شرکت بیمه ای فعال صنعت بیمه کشور، رتبه چهارم بالاترین سود خالص هرسهم هم به بیمه تجارت نو رسید.

اما روند بازدهی سهام این شرکت در تالارشیشه‌ ای بورس دردوره مورد بررسی چگونه بود؟

واقعیت این است که بهای هرسهم بیمه تجارت نوهمگام با سایر شرکت های بورسی از ابتدای سال‌ جاری با رشدی موزون ازرقم ۵ هزار ریال به رقم ۱۰ هزار ریال درخلال تیرماه سال‌جاری رسید.

درنیمه دوم تیرماه و پس از ارائه صورت های مالی و بر گزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، قیمت هر سهم “بنو” رشد چمشگیری را به نمایش گذاشت و با وجود سقوط شاخص کل در میانه مردادماه، بهای هر سهم این شرکت همچنان با یک ضرب آهنگ متعادل به رشد خود ادامه داد.

رشد قابل توجه دردارایی شرکت، رشد چشمگیر حق بیمه تولیدی، افزایش درآمد از محل سرمایه گذاری مناسب، کسب رتبه های اول تا سوم درشاخص های مهم صنعت بیمه و تداوم این موفقیت ها از مهمترین دلایل رشد سهام بیمه تجارت‌نو در بازار سرمایه بوده است.

به عبارتی رشد ۷۰۰ درصدی قیمت سهام بیمه تجارت‌نو در مدت زمان شش ماهه امسال بی‌دلیل نبوده و بیانگر حقایق مهمی است که در پس توفیقات روز افزون شرکت بیمه تجارت‌نو نهفته است.

نتیجه چنان تلاشی ارزش بازار این شرکت ۴ ساله بیمه‌ای در بازار سرمایه را به ۶۲۰۰ میلیارد تومان رسانده است.

باید باور داشت که “بنو” بدون توقف به کسب و سود دهی بیشتر می اندیشد.

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا