صنعت، معدن، تجارت

رسیدن به توافق برگزیت با اتحادیه اروپا دیگر برای انگلیس مهم نیست

لندن و بروکسل با وجود نزدیک شدن مهلت مقرر برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هنوز به توافقی نرسیده اند اما به گفته یکی از اعضای انجمن تجارت انگلیس و آمریکا دیگر این موضوع برای لندن مهم نیست چرا که به توافقات زیادی با کشورهای دیگر دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از هفته نامه اسپانیایی “یورو ویکلی”، لندن و بروکسل با وجود نزدیک شدن مهلت مقرر برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هنوز در مورد یک توافق تجاری قبل از این خروج به توافق مشترکی نرسیده اند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

اما کارشناسان بوم باست با اشاره به این موضوع می گویند انگلستان توافق نامه های دو جانبه زیادی را امضا کرده است که برگزیت بدون توافق را برای این کشور آسان تر کرده است.

کانادا آخرین کشور از یک لیست طولانی است که انگلیس موفق شده با آنها توافق کند در حالی که آماده می شود تا از عضویت در اتحادیه اروپا خداحافظی کند. دو طرف “در اصل” طی روزهای اخیر به توافق رسیدند.

هیلاری فوردویچ، عضو هیئت مدیره انجمن تجارت انگلیس و آمریکا، به بوم باست گفت: در سطح جهانی این برای هر دو طرف بسیار مهم بوده است.

وی توضیح داد که انگلیس پنجمین شریک تجاری بزرگ کانادا است و کانادا دوازدهمین شریک تجاری بزرگ انگلیس است.

فوردویچ همچنین تأکید کرد که اتحادیه اروپا همچنان در تلاش است تا حد امکان خروج انگلیس را سخت تر کند تا از خروج سایر اعضای اتحادیه جلوگیری کند.

وی بر این باور است که حتی اگر در تاریخ ۳۱ دسامبر توافقی صورت نگیرد، انگلیس به اندازه کافی توافق نامه های دوجانبه امضا کرده و سازوکارهای دیگری برای ادامه تجارت معمول خود دارد.

فوردویچ گفت: شما می پرسید آیا توافقی انجام می شود- اول از همه، هیچ کس نمی داند. مهم نیست، زیرا بازگشت به مقررات سازمان تجارت جهانی آن چنان که ادعا می شود شدید نیست و انگلیس قبلاً با ۵۲ کشور به توافق رسیده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا