امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تداوم توزیع روزانه مرغ با قیمت ستاد تنظیم بازار

یک مقام مسئول در وزارت جهاد گفت:شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع ۳۰۰ تن مرغ گرم را با قیمت ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان ومرغ منجمد راباقیمت ۱۵ هزار تومان، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازارشروع کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد سرافرازی، رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی از توزیع گسترده مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع ۳۰۰ تن مرغ گرم را با قیمت ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد را با قیمت ۱۵ هزار تومان طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شروع کرده است و بدون هیچ محدودیتی در سراسر کشور و در تمام سازمان‌ها، اصناف و فروشگاه‌ها تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: در هفته اخیر، بذر واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H۵ را رونمایی کردیم و این مهم یکی از برنامه‌هایی است که کشور به شدت به آن نیاز داشت. این بذر، با همکاری سازمان دامپزشکی و پشتیبانی مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به دست دانشمندان ایرانی تولید شد.

سرافرازی با اشاره به اثرات مخرب این بیماری یادآور شد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال ۱۳۹۶ باعث معدود سازی ۲۶ میلیون قطعه مرغ شد که یک فاجعه بزرگ برای بخش کشاورزی بود اما به مرور زمان با برنامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی، وضعیت کشور به شرایط عادی بازگشت و در شرایط حاضر علی رغم درگیری ۲۳ کشور با این بیماری، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شیوع پیدا نکرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا