بین الملل

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۹/۰۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افت به ۱۸۰۲ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال آغاز رسمی فرآیند انتقال قدرت به تیم جو بایدن در آمریکا و امیدها به ساخت واکسن موثر مقابله با کرونا در آینده نزدیک، اشتها برای خرید دارایی های پرریسک بالا رفته است، قیمت طلا امروز کاهش داشت و به نزدیکی پایین ترین رقم ۴ ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افت به ۱۸۰۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به پایین ترین رقم از ۱۷ جولای یعنی ۱۸۰۰ دلار و یک سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۲۳ درصد افت به ۱۸۰۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

لاچلان شاو، تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «در حالی که تحولات مربوط به ساخت واکسن در حال تغییر فضای اقتصادی ای است که موجب افزایش اشتها برای خرید طلا شده بود، طلا در حال ورود به یک فاز جدید است.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اجازه آغاز فرایند انتقال قدرت به تیم جو بایدن را صادر کرده و این نشان می دهد که وی نتیجه انتخابات را تا حد زیادی پذیرفته است. این اجازه پس از آن صادر شد که شکست ترامپ در ایالت پنسیلوانیا تایید شو.

آغاز رسمی فرآیند انتقال قدرت به نامزد پیروز انتخابات آمریکا و تحولات مثبت در خصوص ساخت ویروس کرونا سبب رشد شاخص ها در بازارهای بورس جهان شده است.

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا گفت، اگر قیمت ها به زیر ۱۸۰۰ دلار برسد موج فروش جدیدی در بازار به راه خواهد افتاد و سرمایه ها به سمت دارایی های پرریسک روانه خواهند شد. در ان صورت قیمت طلا ممکن است به حدود ۱۷۵۰ تا ۱۷۷۰ دلار برسد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا