بین الملل

ماسک به دنبال افزایش ثروتش به مریخ می‌اندیشد

الون ماسک، مدیرعامل تسلا پس از تبدیل شدن به ثروتمندترین مرد جهان اعلام کرد علاقه‌مند به همکاری در ساخت یک شهر در مریخ است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، الون ماسک، موسس اسپیس ایکس و تسلا از زمان تبدیل شدن به ثروتمندترین مرد جهان ۲۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است. به نظر می‌رسد ثروت‌های زمینی دیگر اهمیتی برای او ندارد و به دنبال  سرمایه‌های جدید در مریخ است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

آخرین اخبار اقتصادی در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید) 

ثروت خالص ماسک به دنبال اوج گرفتن سهام تسلا برای اولین بار از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشته و در حال حاضر برابر با ۲۰۹ میلیارد دلار است. ماسک از روز پنجشنبه برتری خود نسبت به جف بزوس، موسس آمازون را بیشتر کرده است. بزوس با ۲۳ میلیارد دلار کمتر در رتبه دوم پس از ماسک قرار دارد.

 در حالی که هر دوی این میلیاردرها طرح‌هایی برای اکتشافات فضایی در سر دارند ولی مدیر عامل تسلا بیشتر در فکر رساندن انسان‌ها به سیاره سرخ است. وی طی مصاحبه‌ای گفت ساخت یک شهر در مریخ نیاز به منابع و سرمایه زیادی دارد و او علاقه‌مند به همکاری در این مأموریت است.

 

 وی با اشاره به مریخ گفت:« من تاکید می‌کنم که در این مورد جدی هستم». وی همچنین گفت در حال فروش دارایی‌های خود است و چندین خانه در لس آنجلس و سایر مناطق را فروخته است و اشاره کرد قصد دارد هیچ دارایی با ارزش پولی غیر از سهام شرکت‌ها نداشته باشد. وی مالک حدود ۲۰ درصد از سهام شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا است که بخش بزرگی از ثروت خالص او را تشکیل می‌دهد.

 بلافاصله پس از انتشار خبر قرار گرفتن ماسک در صدر ثروتمندان دنیا، وی تصمیم خود برای ثروت عظیمش را اعلام کرد.  وی قصد دارد نیمی از ثروت خود را برای ساخت یک شهر در مریخ هزینه کند تا ادامه حیات تضمین شود و نیم دیگر ثروت او متعلق به مشکلات زمین است.

 انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا