بانک و بیمهبیمه

توزیع ۸۵% سود قابل تقسیم در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی امین

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی امین ۸۵% سود قابل تقسیم بین سهامداران توزیع گردید

پس از رأی گیری جناب آقای تاجدار به عنوان رئیس جلسه ، آقایان شریفی و جوان به عنوان ناظرین جلسه و آقای اخوان به عنوان منشی به اتفاق آرا انتخاب گردیدند.

سپس گزارش فعالیت هیات مدیره و گزارش سازمان حسابرسی شرکت قرائت گردید و مدیرعامل در پاسخ به سئوالات نماینده محترم بیمه مرکزی گزارشی از عملکرد فنی و مالی شرکت ارائه و عنوان نمود که شرکت توانست در سال مالی ۱۳۹۹ با انتخاب ریسکهای مناسب و مشارکت در ریسکهای ملی، حق بیمه قبولی خود را با رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال مالی قبل محقق نماید، که این میزان رشد متناسب با رشد حق بیمه صنعت بوده است. همچنین شرکت نسبت خسارت قابل قبولی معادل ۴۲ درصد را داشته است.

بیمه اتکایی امین هماهنگی کاملی با معاونت محترم اتکایی بیمه مرکزی داشته و در پذیرش ریسک و قراردادهایی که بیمه مرکزی در آن بعنوان لیدر حضور دارد، مشارکت می نماید. همچنین شرکت بیمه اتکایی امین از پشتوانه قوی ذخایر خسارتهای معوق برخوردار بوده و با تائید هیأت مدیره و براساس مجوز دریافتی از بیمه مرکزی ج.ا. ا. ، ذخیره خسارت معوق سال مالی منتهی به ۳۱ / ۰۶ / ۱۳۹۹  که بر اساس خسارتهای معوق به روز شده محاسبه گردیده است و با احتساب IBNR به میزان ۳۵% که بالاترین احتساب IBNR  در کل صنعت بیمه می باشد را در حساب های خود لحاظ نماید.

وی اظهار امیدواری کرد که با ریسک پذیری فنی و هماهنگی با بیمه مرکزی و سهامداران بزرگ بیمه ای شرکت و ذخائر شرکت که دارای بهترین وضعیت در کل صنعت بیمه کشور (ذخیره خسارت معوق نزدیک به سه برابر حق بیمه قبولی شرکت) می باشد، سال آینده نیز این شرکت بتواند رشد و شکوفایی بیشتری داشته باشد. این شرکت توانست با انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری، بدون ایجاد شرکتهای زیرمجموعه و با بکارگیری حداقل نیروهای انسانی (تعداد پرسنل در پایان سال ۱۸ نفر با میانگین سنی ۳۸ سال) بهترین بازدهی سرمایه گذاری به میزان ۲۹% را از تاریخ تأسیس تا کنون بدست آورد. شایان ذکر است سود خالص شرکت ۱۱۷% (معادل ۱،۰۷۰،۰۴۲ میلیون ریال) نسبت به سال مالی قبل افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که سپرده های ارزی با منشاء داخلی شرکت در پایان سال مالی طبق بخشنامه شماره ۹۹/۵۰۰/۱۱۵۶۳۴ مورخ ۲۶ / ۰۸ / ۱۳۹۹  بیمه مرکزی با نرخهای ۱۱۰،۰۰۰ ریال به ازاء هر دلار و ۱۲۹،۰۰۰ ریال به ازاء هر یورو تسعیر گردیده است.
شرکت بیمه اتکایی امین فاقد هرگونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی می باشد.

در خصوص دستور جلسه مصوبات ذیل به اتفاق آرا به تصویب سهامداران رسید.

  • صورت های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به  ۳۱ / ۰۶ / ۱۳۹۹ به تصویب رسید.
  • مبلغ ۳۶۵ ریال به ازای هر سهم برای سود نقدی سهامداران (۸۵ درصد سود قابل تقسیم) تصویب و مقرر گردید بر اساس قانون تجارت به سهامداران پرداخت گردد. این میزان سود بالاترین میزان تقسیم سود در صنعت بیمه کشور بوده است. سود سهامداران حقیقی از تاریخ ۳۰ / ۱۱ / ۱۳۹۹ از طریق کلیه شعب بانک ملی قابل پرداخت خواهد بود.

با توجه به اینکه شرکت موظف به رعایت کلیه آیین نامه ها و بخشنامه های ابلاغی بیمه مرکزی می باشد و بندهای اصلی مندرج در گزارش حسابرس محترم نیز به این موضوع اشاره می نماید، لذا مجمع تکلیف خاصی مقرر ننموده است.
مدیرعامل در پایان از حمایتهای بیمه مرکزی و همکاری سهامداران بیمه ای ، هیأت مدیره شرکت بیمه اتکایی امین و کارکنان شرکت قدردانی و تشکر نمود.
در پایان کلیه سهامداران حاضر در جلسه و نمایندگان قانونی آنان از عملیات فنی و مالی شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ / ۰۶ / ۱۳۹۹ اظهار رضایت نموده و از مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان شرکت قدردانی نمودند.
سپس در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده که ساعت ۱۶ برگزار گردید، نسبت به انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره با رأی گیری از سهامداران اقدام گردید که در نتیجه شرکت های سهامی بیمه ایران، توسعه کسب و کار سبا ، شرکت بیمه آسیا ، شرکت بیمه دانا و سرمایه گذاری های خارجی ایران به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب گردیدند .شرکت های بیمه البرز و سرمایه گذاری صبا تأمین نیز به عنوان دو عضو علی البدل هیاًت مدیره انتخاب شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا