بانکبانک و بیمه

داشتن کد شهاب برای کلیه مشتریان حقیقی وحقوقی نظام بانکی اجباری شد

در راستای اجرای ابلاغیه بانک مرکزی؛ مشتریان فاقد کد شهاب، در انجام تراکنش ساتنا و پایا از تاریخ پنجم بهمن‌ماه سال جاری با محدودیت مواجه می‌شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در حال حاضر با تلاش همکاران شعب، کد شهاب برای اکثریت مشتریان صادر گردیده است و صرفاً به مشتریانی که پیامک اطلاع‌رسانی جهت اخذ کد شهاب ارسال می‌گردد، با مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی به شعب مراجعه نمایند.

بر اساس برنامه، سپرده مشتریان فاقد کد شهاب با مسدودی برداشت مواجه می‌گردد که پس از تکمیل اطلاعات مشتریان و اخذ کد شهاب، وضعیت سپرده از حالت مسدودی خارج می‌گردد.

گفتنی است شناسه شهاب یک کد یکتا در سیستم بانکی است که مشتری را در شبکه شعب بانک‌ها شناسایی می‌کند. در حقیقت این کد به صورت اختصاصی برای هر مشتری در نظام بانکی صادر می‌شود و در تمامی بانک‌ها به صورت یکسان تعریف‌شده است که این مسئله به شناسایی و احراز هویت مشتریان در کلیه بانکها کمک خواهد کرد.

شایان‌ذکر است ساماندهی حساب‌های بانکی، تکمیل اطلاعات مشتریان سیستم بانکی، افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی از مهمترین اهداف اختصاص شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) به مشتریان است.

لازم به توضیح است شناسه ۱۶ رقمی شهاب برای تمامی افراد ضروری عنوان‌شده و صرفاً به افرادی که اطلاعات هویتی کامل به بانک ارائه داده باشند، تعلق می‌گیرد؛ بر همین اساس در صورتی که مشتری در هنگام افتتاح حساب و پس‌ازآن اطلاعات هویتی ازجمله نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، و سایر اطلاعات در برگه‌های بانکی تکمیل کرده باشید، به‌هیچ‌عنوان نیاز به حضور در شعب بانک برای دریافت تکمیل اطلاعات و دریافت شناسه شهاب ندارید و این شناسه به صورت خودکار برای شما در نظام بانکی صادرشده است؛ البته مشتریانی که به دلیل نقص اطلاعات هویتی از طریق پیامک به آنها اطلاع‌رسانی گردیده است، باید نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی در شعب بانک عامل حضور پیدا کنند تا کد شهاب برای آنها صادر شود و خدمات بانکی آنها به دلیل مسدودسازی حساب بانکی قطع نشود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا