بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۱/۰۲

پس از آنکه آمارها نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا رشد غیرمنتظره ای را شاهد بوده و مجددا نگرانی ها از محدود شدن تقاضا به دلیل شیوع کرونا را تشدید کرد، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۳۴ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۸۹ سنت رسید. طی دو جلسه قبلی قیمت نفت به دلیل خوش بینی ناشی از ارائه بسته محرک مالی جدید توسط دولت بایدن شاهد رشد قابل توجهی بود.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۴۹ درصد رشد به ۵۳ دلار و ۲۴ سنت رسید.

همچنین بخوانید

انستیتوی نفت آمریکا گزارش داده که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۵ ژانویه با ۲.۶ میلیون بشکه افزایش مواجه بوده است. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز قبلا پیش بینی کرده بودند که ذخایر ۱.۲ میلیون بشکه کاهش یابد.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «پس از آنکه برآورد شد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته شاهد افزایش ۲.۵۶ میلیون بشکه ای بوده، به نظر می رسد که قیمت نفت تحت فشار قرار گرفته است.»

اما ذخایر بنزین و میعانات آمریکا کمتر از حد انتظار رشد داشته است. آمارهای رسمی دولت آمریکا در زمینه ذخایر انرژی قرار است فردا منتشر شود.

اینز افزود، محدودیت های کرونایی در زمینه جابجایی و حمل و نقل به چشم انداز کوتاه مدت تقاضای نفت لطمه زده، اما تجار امیدوارند در بلندمدت با توزیع واکسن از حجم محدودیت ها کاسته شود.

وی افزود: «همزمان به نظر می رسد که پیش بینی ها در مورد تقاضای نفت چین در کوتاه مدت بالاتر از حد واقعی است و با توجه به محدودیت های قرنطینه ای در این کشور در آستانه سال نوی چینی، احتمالا این پیش بینی ها اصلاح خواهد شد.»

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا