بین الملل

برنامه بوئینگ برای ساخت هواپیماهای مسافربری با سوخت پایدار تا سال ۲۰۳۰

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد که متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ هواپیماهای مسافربری با سوخت ۱۰۰ درصد پایدار تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد که متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ هواپیماهای مسافربری با سوخت ۱۰۰ درصد پایدار تولید کند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این شرکت همچنین تأکید کرد که بوئینگ پیش از این پروازهای آزمایشی موفقیت آمیزی را برای جایگزینی سوخت جت نفتی با ۱۰۰ درصد سوخت پایدار انجام داده است تا چالش فوری تغییرات آب و هوایی را برطرف کند.

به گفته ائتلاف بین المللی گروه اقدام حمل و نقل هوایی (ATAG)، وزارت انرژی ایالات متحده و چندین مطالعه علمی دیگر، سوخت‌های هواپیمایی پایدار باعث کاهش انتشار گاز CO2 تا ۸۰ درصد در طول چرخه عمر سوخت می شوند و احتمال دارد در آینده به ۱۰۰ درصد برسند.

بنابر اعلام بوئینگ، سوخت های پایدار هواپیمایی مستقیماً با سوخت جت معمولی با نسبت ۵۰/۵۰ که حداکثر نسبت مجاز در مشخصات فعلی سوخت می باشد، ترکیب می شوند.

در این اعلامیه آمده است: به منظور تحقق تعهد هواپیمایی برای کاهش ۵۰ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ نسبت به سطح سال ۲۰۰۵، هواپیماها به توانایی پرواز با سوخت ۱۰۰ درصد پایدار قبل از سال ۲۰۵۰ نیاز دارند.

بوئینگ همکاری خود را با شرکت های هواپیمایی، سازندگان موتور هواپیما و دیگر شرکت ها برای انجام پروازهای آزمایشی با استفاده از سوخت های زیستی در سال ۲۰۰۸ و دریافت مجوز سوخت های پایدار در سال ۲۰۱۱ شروع کرد.

سوخت های هوایی پایدار را می توان از طیف گسترده ای از مواد اولیه، از جمله گیاهان غیر خوراکی، زباله های کشاورزی و جنگلداری، زباله های خانگی غیر قابل بازیافت ، گازهای منتشر شده توسط کارخانه های صنعتی و منابع دیگر تهیه کرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا