بورسبورس اوراق

۲۸ فروردین، آخرین زمان برای ثبت نام متقاضیان هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی

افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه فرصت دارند تا در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند. انتخابات هم از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، سخنگوی شورای عالی بورس با اشاره به مصوبات جلسه شورای عالی بورس گفت: موضوع اصلی بحث امشب، سهام عدالت و برگزاری مجامع و انتخاب هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت بود.

دکتر محمدعلی دهقان دهنوی تصریح کرد: قرار بود اسفندماه این انتخابات برگزار شود، اما از آنجا که در برخی از استان ها، تعداد افراد کافی برای عضویت هیات مدیره ثبت نام نکرده بودند و همچنین در برخی موارد فرایند تایید صلاحیت ثبت نام کنندگان مشمول مرور زمان شده بود، این نگرانی وجود داشت که انتخابات مناسب و پرشوری را شاهد نباشیم.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از همین رو شورای عالی بورس، مصوب کرد تا سازمان بورس برنامه ریزی مجددی برای این موضوع داشته باشد و مجامع این شرکت ها در تاریخ دیگری برگزار شود.

وی با بیان اینکه امروز برنامه سازمان بورس به شورا ارایه شد، گفت: خوشبختانه با اندک تغییراتی برنامه پیشنهادی به تصویب رسید و مقرر شد از اواخر اردیبهشت و در چندمرحله مجامع این شرکت ها برگزار شود. بر این اساس تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری  استانی انتخاب شوند، فرصت دارند تا در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز داشت: سپس صلاحیت ها بررسی شده و زمان برگزاری انتخابات برای هر استان اعلام می شود. در این مورد هم اطلاع رسانی گسترده ای صورت خواهد گرفت، زیرا تعداد قابل توجهی از مردم کشور، سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند و باید افرادی را به عنوان هیات مدیره انتخاب کنند که مورد اعتماد و ذیصلاح آنها باشند.

دکتر دهقان با تاکید بر اینکه شرکت های سرمایه گذاری استانی مدیر سرمایه های سهام داران هستند، خاطرنشان کرد: این شرکت ها به عنوان اهرم توسعه استان ها فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد سهامداران این شرکت ها قابل توجه است، تاکید کرد: به همین دلیل امکان برگزاری مجامع به صورت فیزیکی در شرایط کرونایی وجود ندارد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه بیان داشت: به دلیل تعداد زیاد افراد، مجامع به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و احراز هویت ها هم به صورت الکترونیکی خواهد بود. ثبت نام مردم در سجام برای احراز هویت الکترونیکی است و وقتی مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می شود باید این اطمینان حاصل شود که همان سهام دار ثبت نام کننده، رای خود را در سامانه به ثبت می رساند. به این ترتیب، خواهش ما از مردم این است که این اقدام را انجام دهند به این دلیل که شرط ورود به مجمع، فقط ثبت نام سجامی است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه هم اکنون متوسط ثبت نام افراد در سامانه سجام به ۶۵ درصد رسیده است، افزود: یعنی ۶۵ درصد افراد ثبت نام سجام را به سرانجام رساندند و مشکلی برای انتخابات ندارند. در بعضی از استان ها این عدد به ۸۰ درصد هم رسیده است و قاعدتا تا فرصت باقی مانده، افراد بیشتری می توانند در این سامانه ثبت نام کنند. استان هایی، اولویت برگزاری مجامع را دارند که بیشترین تعداد ثبت نام را داشته باشند.

رییس سازمان بورس در ادامه ابراز داشت: شرایط شرکت وعضویت در هیات مدیره شرکت ها مطابق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار که برای همه شرکت های پذیرفته شده جاری است، خواهد بود و ارتباطی به سابقه نخواهد داشت. افراد باید شرایط لازم را داشته و تایید صلاحیت شوند.

دکتر دهقان دهنوی در خصوص جاماندگان سهام عدالت متذکر شد: تخصیص سهام عدالت سال ها پیش انجام شده است و افرادی که واجد شرایط بوده اند سهام عدالت خود را در اختیار گرفتند. دیگر سهامی برای تخصیص وجود ندارد و تصمیم در خصوص مباحثی که جدیدا در خصوص اعطای سهام عدالت به افراد جدید در برخی محافل منتشر شده است، مربوط به دولت خواهد بود و تصمیم گیری آن بر عهده سازمان بورس نیست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا