بورسبورس اوراق

افزایش حضور بانوان در بازار سرمایه/ از مدرسه آنلاین بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ رونمایی می‌شود

مدیرعامل مرکز مالی ایران با اشاره به افزایش میزان حضور بانوان در بازار سرمایه گفت: یکی از عوامل مهمی که موجب بهبود وضعیت بازار سرمایه می شود، افزایش سطح دانش و مهارت سهامداران است.

سجاد موحد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ضرورت دانش و مهارت در بازار سرمایه و افزایش تقریبی حضور بانوان در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اینکه میزان حضور بانوان در بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است ارتباط مستقیمی با بالا رفتن دانش و مهارت آنها در بازار سرمایه دارد.

مدیرعامل مرکز مالی ایران افزود: یکی از مواردی که نسبت به سال ۹۸ در سال ۹۹ با رشد قابل توجهی همراه بوده نرخ مشارکت بانوان بود؛ به طوری که سال ۹۸ میزان حضور بانوان در دوره های آموزشی بازار سرمایه ۱۴ درصد به کل دانشپذیران بود که این میزان در سال ۹۹ به ۳۱ درصد رسید.

همچنین بخوانید

وی همچنین با بیان اینکه تعداد اساتید همراه با این مرکز نسبت به سال ۹۸ با افزایش قابل توجهی همراه بوده اظهار کرد: در سال گذشته ۶۷ استاد همراه مرکز مالی ایران بوده اند که این اساتید در سطوح بالای علمی و مرتبط با بازار سرمایه و همچنین دارای تجارب گرانقیمت در نهادهای مالی معتبر و ارکان بازار سرمایه هستند؛ گفتنی است نرخ مشارکت اساتید زن از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و امید می رود این رشد در سال جاری هم ادامه پیدا کند.

موحد درباره فعالیت های مرکز مالی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی بیان کرد: با توجه به ارتقاء میزان حضور مخاطبان بازار سرمایه، ما نیز در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی همگام با رشد بازار سرمایه در سال گذشته تعداد دوره های بورس کمپ (Bourse Camp) را افزایش دادیم این دوره ها در جهت ارتقاء سواد مالی افراد با موضوعات مرتبط با نیاز روز بازار سرمایه برگزار شدند.

وی در ادامه افزود: در مرکز مالی ایران دوره هایی با عنوان بورس مپ (Bourse Map) برگزار کرده ایم که ماهیت این دوره ارائه نقشه راهی است برای معامله گرانی که بدون دانش و مهارت هستند؛ آن ها با استفاده از این دوره می توانند با آموزش هایی که دریافت می کنند در مسیر سرمایه گذاری موفق گام بردارند. دانش پذیران در این دوره با مباحثی همچون تابلوخوانی، فیلترنویسی، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال آشنا می شوند.

وی در ادامه تشریح عملکرد این مرکز در سال ۹۹ عنوان کرد: دوره هایی با عنوان Bourse Solutionدر مرکز مالی ایران برگزار شد که این دوره ها فراتر از دوره بورس مپ است و به صورتی که بر روی مباحث تخصصی به صورت جزئی تر پرداخته می شود؛ دانش پذیران در این دوره های سطح کیفی دانش و مهارت خود را در بازار سرمایه به صورت قابل توجهی ارتقاء می دهند.

موحد همچنین با اشاره به نقش مرکز مالی ایران در بازار سرمایه خارجی گفت: ما در این مرکز برای حضور فعال تر علاقمندان در بازار سرمایه خارجی دوره های ProfessionalSolution را برگزار کردیم که هدف اصلی این دوره ها ارتقاء افراد در سطح بین المللی با راهکارهای حرفه ای است. افراد حاضر در این دوره ها آمادگی لازم را برای حضور در آزمون های حرفه ای جهان نظیر CAF (تحلیلگر مالی خبره) و FRM (مدیریت ریسک مالی) به دست می آورند.

سجاد موحد در ادامه درباره اهمیت برگزاری این دوره ها خاطرنشان کرد: این دوره ها بر دو بخش تقسیم می شود بخش اول جهت آمادگی موقعیت های شغلی بازار سرمایه و بخش دوم آمادگی آزمون های حرفه ای بازار سرمایه است.

وی افزود: در حال حاضر این دوره ها شامل آمادگی مشاغلی همچون مدیریت پورتفوی، حسابداری کارگزاری و حسابداری صنوق های سرمایه گذاری می شود و همچنین آمادگی آزمون های اصول بازار سرمایه، تحلیلگری بازار سرمایه و معامله گری بازار سرمایه از جمله مباحثی است که در این دوره مورد تدریس قرار می گیرند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر از دوره های بورس تلنت خاطرنشان ساخت: در سال گذشته ۸۰ درصد از افرادی که در بعد از گذراندن این دوره ها در آزمون های حرفه ای بازار سرمایه شرکت کرده اند توانسته اند این آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارند.

رونمایی از مدرسه آنلاین بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰

سجاد موحد با بیان اینکه تمام افرادی که به نوعی با این مرکز در ارتباط هستند از خانواده مرکز مالی ایران به حساب می آیند، گفت: هر فردی که در راستای افزایش و ارتقاء سطح کیفی دانش و مهارت در بازار سرمایه همراه مرکز مالی ایران است جزئی از خانواده ما است به طوری که ما تلاش می کنیم تا در طول شبانه روز این افراد را در حوزه آموزش مشاوره و راهنمایی کنیم؛ همچنین در تلاشیم تا با افزایش کیفیت در خدمت رسانی شاهد هرچه بزرگتر شدن این خانواده شویم.

وی در ادامه با اشاره به هدف گذاری این مرکز برای سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: افزایش سطح دانش و مهارت در بازار سرمایه همواره یکی از دغدغه های این مرکز بوده زیرا این امر موجب یکی از عوامل مهم در بهبود وضعیت بازار سرمایه است؛ همچنین برای امسال افزایش مباحث آموزشی در بورس تلنت، رونمایی از مدرسه آنلاین مرکز مالی ایران و طراحی سامانه هایی که بتواند مسیر مهارت و اشتغال در بازار سرمایه را به صورت حرفه ای مدیریت کند را در نظر داریم.

انتهای پیام/

 
 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا