بین الملل

هواپیماهای مکس ۷۳۷ یک بار دیگر زمین گیر شدند

هواپیمای مکس ۷۳۷ مجددا به خاطر یک مشکل جدید از برنامه پرواز خارج می‌شود.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت‌های هواپیمایی در روز جمعه استفاده از چندین هواپیمای مکس ۷۳۷ را به‌دنبال اخطار شرکت بوئینگ مبنی بر مشکل برقی احتمالی در تولید برخی هواپیماها، متوقف کردند.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 این نقص فنی جدیدترین مشکل پرفروش‌ترین هواپیمای شرکت بوئینگ است و ربطی به مشکل امنیتی آن که باعث ۲ سال زمین‌گیر شدن این هواپیما شد ندارد. هواپیماهای مکس ۷۳۷ پنج ماه پیش مجوز پرواز دوباره دریافت کردند. زمین‌گیر شدن این هواپیماها به دنبال دو سقوط مرگبار صورت گرفت که باعث کشته شدن ۳۴۶ نفر شده بود.

بوئینگ اعلام کرد تعمیر این نقص فنی چند ساعت یا حداکثر چند روز طول خواهد کشید.

سه شرکت هواپیمایی ساوت وست ایرلاینز، امریکن ایرلاینز و  یونایتد ایرلاینز که اپراتورهای برتر مکس ۷۳۷ هستند، اعلام کردند بیش از ۶۰ هواپیما را به‌دنبال این اطلاعیه بوئینگ از برنامه پرواز خارج کرده‌اند.

این مشکل حدود ۹۰ هواپیما را در سراسر جهان تاثیر قرار می‌دهد.

سهام شرکت بوئینگ به دنبال انتشار این خبر ۱.۸ درصد در روز جمعه سقوط کرد.

هواپیمایی فدرال آمریکا اعلام کرد بوئینگ این اطلاعیه را در آخرین ساعات روز پنجشنبه اعلام کرده و توصیه کرده است برخی هواپیماها موقتاً از برنامه پرواز خارج شوند تا مشکل تولید آنها حل شود.

شرکت هواپیمایی ساوت وست، بزرگترین اپراتور مکس ۷۳۷ اعلام کرد ۳۰ هواپیما از ۵۸ هواپیمای خود را از برنامه خارج می‌کند ولی اختلال چندانی در فعالیت‌های آن ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۹

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا