صنعت، معدن، تجارت

تحقق ۳.۵ میلیارد دلار داخلی سازی در کشور

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط صنایع سراسر کشور در بخش های مختلف صنعتی ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون دلار داخلی سازی صورت گرفته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۴ سال متوالی شعار سال را به بخش تولید و صنعت اختصاص دادند و خوشبختانه در سال گذشته با تلاش صنعتگران کشورمان توانستیم شاهد رشد مناسبی در بخش تولید کشور باشیم.

وی افزود: در شرایطی بخش صنعت کشور توانست، رشد صنعتی را رقم بزند که شیوع ویروس کرونا، شرایط نامساعدی برای بخش مولد کشور ایجاد کرده بود، اما خوشبختانه در حوزه تولید محصولات مورد نیاز مردم برای مقابله با این بیماری شاهد جهش خوبی بودیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی و روند افزایشی تولید محصولات منتخب صنعتی را از جمله اقدامات انجام شده در سال جهش تولید برشمرد و گفت: در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل نیز توسط صنایع سراسر کشور در بخش‌های مختلف صنعتی ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون دلار داخلی سازی صورت گرفته است.

رشد ۲۲۵ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در ۱۱ ماهه سال ۹۹

صادقی نیارکی با تشریح وضعیت شاخص‌های کلان صنعت در سال گذشته خاطر نشان‌کرد: میزان سرمایه گذاری صنعتی در سال ۹۹ با رشد ۲۲۵ درصدی به بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طی ۱۱ ماه رسیده است که این میزان تا پایان سال روند افزایشی داشته است.

صادقی نیارکی افزایش ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در سال جهش تولید بستر را برای فعالیت ۱۲۱ هزار نفر فراهم کرده است.

جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی

وی همچنین از جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این روند در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی حفظ و شاهد بهبود وضعیت صنعت درسال ۱۴۰۰ باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا