صنعت، معدن، تجارت

قیمت‌سازی خودرو در وبسایت‌ها/ رئیس اتحادیه: خریداران مراقب باشند

اگرچه مراکز فروش خودرو به علت محدودیت‌های کرونایی به مدت ۱۰ روز تعطیل شده‌اند اما «قیمت‌سازی» در فضای مجازی مجددا از سرگرفته شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به شروع موج چهارم شیوع ویروس کرونا، مقرر شد از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در مناطق قرمز کشور تعطیل شوند که بازار خودرو نیز یکی از همین مشاغل تعطیل شده محسوب می‌شود؛ با این وجود وبسایت‌های اینترنتی طی روزهای گذشته قیمت سازی در فضای مجازی را از سر گرفته و با ارائه قیمت‌های سلیقه‌ای بر طبل حواشی صنعت خودرو می‌کوبند.

به عنوان نمونه، در یکی از وبسایت‌های اینترنتی خودرو، قیمت انواع خودرو اینگونه تنظیم و درج شده است:

در این رابطه، نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان فروش در بازار خودرو طی هفته گذشته بسیار ناچیز بود و در حالی که خریداران و مصرف کنندگان کم کم در حال ورود به بازار بودند، ستاد ملی کرونا به دلیل قرمز شدن تعداد زیادی از شهرها، بازارهای کشور به مدت ۱۰ روز تعطیل کرد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، از روز شنبه مراکز فروش خودرو و به طور کلی بازار خودرو در سراسر کشور تعطیل شد.

کاشانی نسب در مورد قیمت‌هایی که این چند روز در فضای مجازی برای انواع خودرو ارائه می‌شود، گفت: بازار تعطیل است و هیچ قیمتی رد و بدل نمی‌شود از این رو قیمت‌های درج شده در وبسایت‌های اینترنتی، سلیقه‌ای بوده و واقعی نیستند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: به عنوان مثال شاهد هستیم که در فضای مجازی نرخ‌های خودرو روزی دو مرتبه تغییر می‌کند، در حالی که بازار تعطیل است و خرید و فروشی وجود ندارد که بخواهد مبنای جدیدی برای قیمت گذاری به دست بیاید و از وبسایت ها سر دربیاورد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا