صنعت، معدن، تجارت

هدف‌گذاری گمرک چابهار برای تبدیل شدن به قطب واردات کالاهای اساسی

مدیر کل گمرک چابهار با اشاره به ترخیص بیش از یک میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۳۹۹،‌ معتقد است،‌گمرک چابهار با توجه به ظرفیتهای بندری و …قابلیت تبدیل شدن به قطب ترخیص و واردات کالاهای اساسی را دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی،‌ بررسی عملکرد گمرک چابهار نشان میدهد، در سال ۱۳۹۹ حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن انواع کالا از این گمرک مهم ترخیص شده است.

بر این اساس در سال ۱۳۹۸ حدود ی میلیون و ۱۲۰ هزار تن کالا ترخیص شده که بر این اساس سال گذشته شاهد افزایش ۱۳ درصدی ترخیص انواع کالا به لحاظ وزنی بودیم.

همچنین در سال قبل ارزش دلاری کالاهای ترخیص شده حدود نزدیک به ۵۵۰ میلیون دلار بوده است.

بررسی گزارش عملکرد گمرک چابهار در دو اسکله شهید کلانتری و شهید بهشتی حدود ۲۳ میلیون دلار انواع کالا صادر شده است که به لحاظ ارزی صادرات این گمرک سبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۵۶ درصد رشد داشته است. نکته جالب توجه اینکه تعداد اظهارنامه های صادراتی نیز جهش قابل قبولی را تجربه کرده است.

گفتنی است، اتریش،‌ انگستان، اسلونی، سودان، روسیه،  فرانسه،‌ آلمان، امارات و هند، همچنین پاکستان، تایوان، ترکیه، جمهوری کره و چین در کنار عمان و هلند کشورهای مبدا کالا از طریق مرز مذکور به کشور هستند.

قربان کریمی مدیر کل گمرک چابهار با اشاره به ترخیص بیش از یک میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۳۹۹،‌ معتقد است،‌گمرک چابهار با توجه به ظرفیتهای  بندری و و…قابلیت تبدیل شدن به قطب ترخیص و واردات کالاهای اساسی را دارد.

به گفته این مقام مسئول،‌ خرما، سیمان، کود،‌صیفیجات، انواع ماهی و سنگهای مرمر انواع کالاهای صادراتی از مرز چابهار هستند. کشورهای مقصد صادرات نیز امارات، پاکستان، عمان، سومالی افغانستان و سایر کشورها میباشند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا