بین الملل

مسافران پروازهای کاری در اروپا پس از پایان کرونا نیز کمتر به سفر می‌روند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که از هر ۱۰ مسافر پرواز کاری در اروپا، چهار نفر پس از رفع کامل محدودیت های کرونایی قصد دارند کمتر به سفر بروند و کنفرانس های ویدئویی خود را ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که از هر ۱۰ مسافر پرواز کاری در اروپا، چهار نفر پس از رفع کامل محدودیت های کرونایی قصد دارند کمتر به سفر بروند و کنفرانس های ویدئویی خود را ادامه دهند.

بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی YouGov برای گروه بشردوستانه و طرفدار محیط زیست “بنیاد اقلیم اروپا” صورت گرفته است، تغییر عادات مردم در طی این همه گیرى و نگرانی های ناشی از تغییر وضعیت آب و هوایی کره زمین، احتمالاً در بلند مدت پروازهای کاری را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید

آلته وارینگتون،  فعال در موسسه خیریه طرفدار محیط زیست Possible گفت: پرواز برای جلسات تجاری باعث تلف شدن وقت و هزینه و همچنین آسیب به آب و هوای ما می شود.

وی گفت: این نظرسنجی نشان می دهد که پس از یک سال جلسات سریع و آسان مجازی، مسافران قصد ندارند طبق معمول به کار خود برگردند.

با اشاره به آینده، ۴۰ درصد از حدود ۱۴۰۰ پاسخ دهنده به این نظرسنجی اظهار داشتند پس از آنکه محدودیت های کرونایی به طور کامل برداشته شود، پروازهای کاری خود را کاهش خواهند داد.

بر اساس این نظر سنجی، ۳۸ درصد نیز به همان تعداد پرواز قبلی باز می گردند، ۱۳ درصد نیز پروازهای بیشتری انجام می دهند و ۵ درصد گفتند که پروازهای مرتبط با کسب و کار خود را متوقف می کنند.

صنعت حمل و نقل هوایی جهان با محدودیت های جدید ویروس کرونا مواجه شده است و همچنین تحت فشارهای فزاینده ای از سوی طرفداران محیط زیست برای کاهش اثر کربن خود قرار دارد.

میزان انتشار گازهای گلخانه ای توسط خطوط هوایی که ۲.۵ درصد از کل میزان جهانی است تا سال ۲۰۵۰ سه برابر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا