امور زیربناییراه و ساختمان

جان دوباره‌ای به هما بخشیده شد/گلایه‌ها را به روزهای دیگر واگذار کنیم

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه تلاش‌های مدیران وزارت راه و شهرسازی و در راس آن وزیر امورخارجه و پشتیبانی رییس جمهور جان تازه‌ای به شرکت هواپیمایی ایران «هما» بخشیده شد گفت: معتقدم باید گلایه‌ها را به روز دیگری واگذار کرد و برای اعتلای هما طرح نو دیگری برانداخت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، فرهاد پرورش در مراسم ورود اولین فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان ایران ایر در آشیانه این شرکت هواپیمایی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: امروز برگ دیگری در دفتر ایام ورق خورد و صفحه دیگری برای ایران ایر گشوده شد. 

وی با اشاره به حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه در این مراسم اظهار داشت: آخرین باری که ایران ایر توانست به صورت مستقیم از ایرباس هواپیما بخرد به سال ۱۹۹۴ بر می‌گردد که توانستیم دو فروند هواپیما از این شرکت خریداری کنیم. 

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان این اینکه امروز روز تولد دوباره هما است این روز را مدیون شهدای هسته‌ای، شهدای انقلاب و مرهون هنرنمایی اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای است، افزود: همچنین این اتفاق را مدیون همکاران در وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه و همچنین بانک مرکزی و مدیران بانک اقتصاد نوین و بانک صنعت و معدن هستیم. 

پرورش ادامه داد: امروز از مدیران سازمان برنامه بودجه، متخصصین واحدهای عملیات و سایر واحدهای تخصصی در ایران‌ایر و سایر نهادهای مربوط تشکر می‌کنم. 

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه روا نخواهد بود از عنایت رییس جمهوری و رییس دفترشان آقای نهاوندیان بدون سپاسگزاری عبور کنیم گفت: همچنین از تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی که همانند یک کوه پشتیبان ما بود و تلاش‌های قائم مقام ایشان آقای اصغر فرخی کاشان قدردانی می‌کنم. 

مدیرعامل ایران ایر تاکید کرد: دست مریزاد که با تلاش تمام عزیزان همای این آب و خاک جان دوباره‌ای گرفت و این عزیزان جان تازه‌ای به هما بخشیدند. 

وی ادامه داد: مردم و مسوولان چشم به راه تلاش‌های کارکنان ایران ایر و هما هستند و شما هماییان عزیز باید پوسته‌های سنت گرایانه را بشکنید و ساختار فعلی هما تغییر کند و با بهره وری حداکثری به کار خود ادامه دهند. امروز که به تجهیزات سخت افرازی نوین مجهز شویم باید ساختار و نگاه هما نیز تغییر کند. 

مدیرعامل ایران‌ایر یادآور شد: آنچه که امروز محقق شد حاصل تلاش خرد جمعی و تلاش هزاران نفر ساعت کار در دو سال فعالیت مداوم است که باید حرمت این تلاش‌ها را نگه داریم. 

پرورش تاکید کرد: باید گلایه‌ها را به روزهای دیگری واگذار کرد و برای اعتلای هما طرحی نو برانداخت تا مدیون خون شهدا نباشیم. 

وی با اشاره به همکاری ایران‌ایر با ایرباس در ساخت قطعات گفت: همکاری با ایرباس برای دستیابی به تکنولوژی‌های جدید حلقه‌ای است که این همگرایی به سادگی گسسته نخواهد شد و شکرانه این دستاورد‌ها این است که بتوانیم استفاده حداکثری از این فرصت داشته باشیم. 

پرورش ادامه داد: خرید ۱۰۰ فروند از ایرباس یک خرید ساده نبود و یک قرارداد فاینانس بسیار پیچیده‌ای بود که درشرایط امروز که بیش از دو دهه در تحریم بوده این امکان وجود نداشت. خوشبختانه فصل جدیدی در مقوله امور حقوقی حوزه هوایی گشوده شده است که این یک دستاورد بزرگ است و هرگز منافع کشور را قربانی عنصر زمان نکردیم و نظام برای این عهد و پیمان تلاش بسیاری کرده است.


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا