بین الملل

بدهی عمومی عربستان‌ از ۲۴۰ میلیارد دلار گذشت

عربستان در سه ماهه اول سال جاری میلادی سریع‌ترین رشد نرخ بدهی عمومی را تجربه کرد و بدهی آن با رشد ۵.۶ درصدی نسبت به پایان ۲۰۲۰ به ۹۰۱.۴ میلیارد ریال رسید.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عرب نیوز، بدهی عربستان حدود ۵.۶ درصد طی سه ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۹۰۱.۴ میلیارد ریال (۲۴۰.۴ میلیارد دلار) رسیده است.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 این رقم سریع‌ترین نرخ رشد بدهی عربستان از بهار سال گذشته میلادی است که به خاطر تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده است.

 بدهی عربستان ۲۴.۶ درصد نسبت به ۷۲۳.۴۶ میلیارد ریال ثبت شده در همین دوره در ۲۰۲۰ افزایش یافته است. 

 طبق اطلاعات وزارت دارایی عربستان، حدود ۵۷ درصد از رقم بدهی این کشور بدهی داخلی است که به ۵۱۳.۷۴ میلیارد ریال می‌رسد. بدهی خارجی عربستان برابر با ۳۸۷.۶۳ میلیارد ریال است.

 نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در پایان سه ماهه اول سال جاری میلادی به ۳۵.۶ درصد رسیده است. این رقم در پایان ۲۰۲۰ برابر با ۳۲.۳ درصد بود.

 بدهی عمومی عربستان در شرایطی افزایش یافته که کسری بودجه این کشور در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به پایین‌ترین رقم از تابستان ۲۰۱۸ رسیده است. درآمد نفتی عربستان ۹ درصد به صورت سالانه کاهش یافته ولی درآمدهای غیرنفتی آن افزایش داشته است.

 عربستان سعی دارد از نرخ پایین بهره در بازارهای بدهی استفاده کند. وزارت دارایی این کشور قبلاً تخمین زده بود بدهی عمومی عربستان در سال جاری میلادی به ۹۳۷ میلیارد ریال می‌رسد چون بحران کرونا سطح هدف آن را بالا برده است.

 انتهای پیام/۵

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا