اقتصاد کلان

مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعت اخیر ارزهای دیجیتالی

ایلان ماسک نقش بسیار پررنگی در روند قیمتی چند روز اخیر رمزارزها داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در ۲۴ ساعت اخیر ارزهای دیجیتالی پس از انتشار دو خبر منفی آغاز رسیدگی به اتهامات قضایی صرافی باینانس و توقف قبول بیتکوین توسط تسلا به دلیل نگرانی های محیط زیستی، با موجی از اخبار مثبت همراه شد که روند بازار را به کلی تغییر داد. در ادمه مهم ترین این رویدادها آورده شده است:

واکنش مدیرعامل صرافی باینانس

همچنین بخوانید

چانگ پنگ با انتقاد از خبرگزاری ها در پوشش خبر رسیدگی به اتهامات، در توییتی نوشت: این خبر تیتر بدی دارد ولی محتوای خود خبر بد نیست هر چند که کسی متن خبر را نمی خواند! در این مقاله آمده است که صرافی باینانس با نهادهای ناظر برای مقابله با خلافکاران همکاری می کند اما خبر طوری تنظیم شده است که همه چیز بد به نظر برسد.

گزارش صرافی کوین بیس

دیگر صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی در گزارشی اعلام کرد که در شش ماه اول سال گذشته میلادی مجموعا ۱۹۱۴ درخواست از طرف نهادهای مختلف برای بررسی اطلاعات تراکنش ها داشته که این رقم در نیمه دوم همان سال به ۲۳۱۳ مورد افزایش پیدا کرده است. بیشتر این درخواست ها از طرف مقامات آمریکا، آلمان و انگلیس بوده است.

اتریوم در حال افزایش سلطه خود در بازار

با افزایش ۱۷ برابری قیمت اتریوم به نسبت سال قبل، دامیننس این رمزارز در بازار به ۱۹ هزار دلار رسید. با وجود کارمزد بالای شبکه اتریوم، شماری از کارشناسان معتقدند در میان مدت امکان رسیدن  قیمت این رمزارز به ۱۰ هزار دلار وجود دارد.  

افت سهام تسلا

پس از توییت جنجالی ایلان ماسک در کنار گذاشتن بیتکوین از ابزارهای پرداخت مورد قبول تسلا که به کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتالی هم منجر شد، گروهی از سهامداران این شرکت به طور دسته جمعی اقدام به فروش سهام خود کردند که این اقدام باعث ریزش حدود پنج درصدی ارزش سهام شرکت تسلا شد.

ریزش مجدد شیبا

شیبا که در روزهای اخیر به دلیل افزایش سرسام آور قیمتش خبرساز شده بود برای دومین روز متوالی ریزش کرد. با وجود دو ریزش سنگین روزانه، بازدهی هفتگی آن ۵۶۶ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا