انرژی

ورود واحد ۴ نیروگاه سد دز به مدار تولید برق خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان از وارد مدار شدن واحد چهار نیروگاه سد دز خبر داد.

محمود دشت‌بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی، شاهد کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق‌آبی در استان خوزستان هستیم.

وی افزود: واحد شماره ۴ نیروگاه سد دز از سال ۹۶ برای بهینه‌سازی از مدار خارج شده بود و از آن زمان در دست تعمیر و بهینه‌سازی بود. این واحد نیروگاهی با توجه به شرایط برق استان خوزستان، سرانجام اکنون وارد مدار و به جمع نیروگاه‌های تولیدی برق‌آبی اضافه شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به فعالیت نیروگاه‌های حرارتی استان خوزستان تصریح کرد: تعدادی از واحدهای نیروگاه‌های حرارتی در شهرهای رامین و زرگان اهواز درحال تعمیرات هستند که امیدواریم حداکثر تا پایان خردادماه به مجموعه تولید برق اضافه شوند تا کمبود برق در سطح شبکه نداشته باشیم.

دشت‌بزرگ افزود: در چهارمین جلسه کمیته عبور از پیک بار ۱۴۰۰ با حضور مدیران عامل همه شرکت‌های صنعت برق در شرکت توزیع نیروی برق اهواز قرار شد که جبران کاهش تولید نیروگاه‌های حرارتی که تا پایان این ماه در مدار قرار ندارند را از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی جبران کنیم و میزان تولیدی که در خردادماه اضافه می‌شود را در شهریور ماه کاهش دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا