بورسبورس اوراق

تامین‌مالی جمعی، امری ضروری در جهت احیای اقتصاد


یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که تامین‌مالی جمعی، امری ضروری در جهت احیای اقتصاد است، گفت: یکی از ویژگی های این مدل سرمایه گذاری این است که سرمایه‌گذاری جمعی برای همه، حتی برای سرمایه‌گذاران جدید هم آسان و راحت است.

نجم‌الدین مدنیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص سرمایه‌گذاری های جمعی گفت: همیشه سرمایه‌گذاران به دنیال راه های جایگزینی به منظور رشد سرمایه خود هستند. از این رو سرمایه‌گذاری جمعی به سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ، به عنوان یک راه قابل دسترس پیشنهاد می‌شود؛ به نحوی که مالک سرمایه خود در طرح های شرکت های موفق(SME‌) با رشد زیاد باشند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از ویژگی های این مدل سرمایه گذاری این است که سرمایه‌گذاری جمعی برای همه، حتی برای سرمایه‌گذاران جدید هم آسان و راحت است.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری جمعی، یک جایگزین هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام است. همچنین زمانی بود که فقط تعدادی از سرمایه‌گذاران ثروتمند و با ارتباطات خوب امکان سرمایه‌گذاری در شرکت های موفق را داشتند، اما امروز همه می توانند در طرح های جذاب و سوداور این شرکت ها سرمایه گذاری کنند.

 مدنیان با بیان این که سرمایه‌گذاری جمعی به عنوان یک آلترناتیو پایدار جذاب برای بازارهای عمومی بی‌ثبات عمل می‌کند، اذعان داشت: می‌توان گفت این نوع سرمایه‌گذاری به عنوان نقطه شروع برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال مالکیت امن درشرکت های کوچک و متوسط هستند.

مدیرتامین مالی جمعی مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک با تاکید بر این که باید به این نکته نیز توجه کرد که تامین‌مالی جمعی از تجارت‌های کوچک حمایت کرده و ثروت نسلی را به وجود می‌آورد، صریح کرد: امروزه در دنیا سرمایه‌گذاری جمعی به عنوان موتور کسب‌وکار ها محسوب می‌شود و برای احیای اقتصادی حیاتی است. به عنوان نمونه در ایالات متحده امریکا شرکت‌هایی که از سرمایه‌گذاری جمعی  استفاده نموده اند به طور متوسط ۵۴ شغل را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و از آنها حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا