اقتصاد کلان

با برخی پیشگامان فناوری سال ۲۰۲۱ مجمع جهانی اقتصاد آشنا شوید

ایسنا/خراسان رضوی به تازگی ۱۰۰ شرکت نوظهور فناوری به‌عنوان پیشگامان فناوری اقتصاد جهانی شناخته شده‌اند. این گروه شامل رهبران امنیت سایبری و رباتیک و سایر افرادی است که از هوش‌ مصنوعی برای رفع موانع در مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی مالی استفاده می‌کنند.

به نقل از ویفروم، در این فهرست، کشورهای السالوادور در آمریکای شمالی، اتیوپی در آفریقا و زیمبابوه در جنوب آفریقا برای اولین‌بار معرفی می‌شوند و بیش از ۳۰ درصد از شرکت‌های انتخاب‌شده را زنان مدیریت می‌کنند.

جدیدترین گروه پیشگامان فناوری انجمن اقتصادی جهانی با تلفیق کارآفرینی با علم و مهندسی از هوش مصنوعی تا مراقبت‌های بهداشتی و فین‌تک (فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی) مشکلات جهانی را برطرف می‌کنند.

پیشگامان فناوری ۲۰۲۱ در قاره‌های آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و شمال آفریقا و آمریکای شمالی هستند.

سوزان نسبیت، رئیس انجمن جهانی نوآوران می‌گوید: نوآوران اجتماعی به‌عنوان بازیگران پیشگام با پتانسیل بالا هستند که نه‌تنها صنایع خود را متزلزل می‌کنند، بلکه برای مشکلات جهانی، راه‌حل‌های واقعی ارائه می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، شرکت Ceretai (شرکت نرم‌افزاری در هامبورگ آلمان) به شرکت‌های رسانه‌ای کمک می‌کند تا کلیشه‌ها و شکاف‌های نمایندگی را با تجزیه‌وتحلیل محتوا برای تنوع و برابری کشف کنند و یا شرکت Banyan Nation از فناوری برای پشتیبانی از راه‌حل‌های آب‌وهوایی در هند استفاده می‌کند.

همچنین شرکت FlexFinTx در حال ایجاد هویت‌های دیجیتالی مستقل برای کمک به بیش از ۴۰۰ میلیون آفریقایی است که فاقد اوراق هویت مناسب هستند. در همین حال، صنایع کمبریج با توسعه زیرساخت‌های پایدار شهری  برای پشتیبانی از محصولات با اتلاف انرژی به تغییرات اقلیمی می‌پردازد.

از مدت‌ها قبل نقش جنسیتی در بین شرکت‌های نوپا یک چالش بوده است، به همین دلیل تنوع جنسیتی در گروه‌های امسال با رهبری بیش از ۳۰ درصدی زنان، بسیار دلگرم‌کننده است.

شایان‌ذکر است، امارات متحده‌عربی، السالوادور در آمریکای شمالی، اتیوپی و زیمبابوه در آفریقا برای اولین‌بار در این فهرست حضور دارند.

شرکت‌های امسال پس از انتخاب به‌عنوان پیشگامان فناوری، به گروه موثر دانش‌آموختگان، مانند Airbnb (اربی‌ان‌بی، ‌شرکت آمریکایی) گوگل، کیک‌استارتر(Kickstarter)، موزیلا (Mozilla)، شرکت نرم‌افزار آمریکایی پالانتیر تکنالوجیز (Palantir Technologies)، شرکت اسپاتیفای رسانه جاری موسیقی، پادکست و ویدئو (Spotify)، شرکت وایز (شرکت خدمات مالی بریتانیایی)، توییتر و ویکی‌مدیا می‌پیوندند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا