بورسبورس اوراق

صعود شاخص بورس به ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳۰هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۳۳۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷هزار و ۹۴۹میلیارد تومان در بیش از ۸۴۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۰هزار و ۴۱۱واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۰۶هزار و ۵۸واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، بانک تجارت و ارتباطات سیار ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۶۱۹واحد، کل (هم‌وزن) ۲۵۷۰واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۶۲۳واحد، آزاد شناور ۲۷۸۹۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۲۷۴۲ و ۵۹۸۰۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۱۸۵میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۵۱۵میلیارد تومان در ۴۳۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۸۱واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۱۹۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، بیمه سامان و بیمه کوثر بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا