بورسبورس اوراق

شاخص بورس به نیمه ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد نزدیک شد


در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۲۷ هزار و ۵۵۳واحدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱میلیارد و ۲۵۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹هزار و ۲۷۷میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۳۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۷ هزار و ۵۵۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۴۳هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۸۷۹واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۰۸۱واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۹۹۲واحد، آزاد شناور ۳۱۵۷۵واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۳۸۸۱ و ۴۳۹۳۶ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۶۱۱میلیون ورقه به‌ارزش ۴هزار و ۷۵۱میلیارد تومان در ۵۳۴هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۲۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲هزار و ۲۲۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، بیمه سامان و آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا