راه و ساختمان

ویلاهای لوکس امروزی در مازندران و شمال ایران چه خصوصیاتی دارند؟

از گذشته‌ خرید ویلا در شهرهای شمالی ایران رونق خود را داشت. ویلاهای قدیم صرف نزدیک بودن به دریا افراد را راضی می‌کردند. بعدها به دلیل استقبال عمومی مردم، کار ساخت‌و ساز ویلا در شمال رونق گرفت. سازندگان برای سلیقه‌های متفاوت و بازارهدف‌های متنوع شروع به ساخت‌وساز ویلا کردند. بعضی از مردم به دنبال ویلاهای قیمت مناسب و بعضی متقاضی ویلاهای لوکس و لاکچری بودند.

در کل یک ویلا برای جلب رضایت مالک خود نیاز به خصوصیات زیادی دارد. به خاطر افزایش متقاضیان ویلاهای لوکس، ساخت‌وساز و عرضه‌ٔ این نوع ویلا در مازندران و شمال ایران بیشتر شد.

مهندسان معمار، شرکت‌های پیمانکاری، طراحان فضای سبز و طراحان دکوراسیون داخلی قوی‌ترین تیم‌ها و بهترین ایده‌های خود را در ساختن ویلاهای لوکس به کار بردند. در حال حاضر شاهد تنوع زیادی در نوع ساخت‌وساز ویلاها هستیم. اگر شما هم متقاضی این ویلاها هستید، خرید ویلا در مازندران از طریق دیوار امکان‌پذیر است. سازندگان برای ساختن ویلاهای لوکس و لاکچری معمولا بهترین موقعیت‌های جغرافیایی را در نظر می‌گیرند.

بعضی از ویلاهای خاص شمال را در ارتفاع زیاد از سطح دریا می‌سازند تا چشم‌انداز و منظره‌ٔ عالی داشته باشد. هر چه ویلا به جنگل نزدیک‌تر باشد، هوای شرجی کمتری دارد. بعضی نیز در نواحی ساحلی و در قطعه‌ٔ اول آب ساخته می‌شوند. این ویلاها به پلاک یک ساحل معروف هستند. معمولا داشتن مناظر زیبا و جذاب از دریا و جنگل در انتخاب ویلا مهم است. بعد از موقعیت جغرافیایی مساله‌ٔ پر اهمیت دیگر متراژ زمین برای ساخت ویلا است. ویلاهای لوکس شمال به طور معمول متراژهایی بالای ۱۰۰۰ متر مربع دارند.

هر چه متراژ زمین بیشتر باشد، ویلاها از امکانات بیشتری برخوردارند. متراژ بالای زمین می‌تواند بستری مناسبی برای امکاناتی نظیر زمین تنیس، میدان اسب سواری، استخر و جکوزی در فضای بیرون ساختمان، محوطه‌سازی عالی و دیگر امکانات تفریحی و ورزشی باشد. طراحی ساختمان و نقشه‌ٔ داخلی آن اهمیت زیادی در منحصر به فرد بودن ویلا دارد. ساختمان ویلاهای لوکس به سبک طراحی مدرن یا طراحی کلاسیک یا گاهی تلفیقی از هر دوی آن‌ها است.

البته بنا به سلایق مختلف، طراحی مینیمال و گاهی ییلاقی نیز برای ویلاهای خاص انجام می‌شود. ویلاهای لوکس به صورت همکف، نیم پیلوت، دوبلکس یا تریبلکس ساخته می‌شوند. تعداد طبقات ویلا در لوکس یا گران بودن آن، اهمیت ویژه‌ای دارد. هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد ویلا لوکس‌تر و با شکوه‌تر دیده می‌شود و نمایی بسیار درخشان دارد.

خصوصیت دیگر ویلاهای لاکچری، تعداد اتاق‌ خواب‌های مستر آن‌ها است. ما از یک ویلای باشکوه انتظار داریم اتاق‌های خواب مستر متعددی داشته باشد. معمولا گران‌ترین ویلاها حداقل ۵ اتاق خواب مستر دارند.

به دلیل رطوبت هوای شمال، ویلاهای لوکس با مصالح درجه یک و با کیفیت ساخته می‌شوند. سازندگان، ویلاهای لوکس را با جدیدترین و خاص‌ترین متریال‌های بازارهای خارجی و داخلی تجهیز می‌کنند. معمولا همه‌ٔ متریال‌ها از برندهای معتبر و شناخته شده هستند.

سطوح ویلاهای لوکس به جای متریا‌ل‌های ارزان قیمت با مصالح خاص مانند ورق‌های طلا، سنگ‌های درجه یک و چوب‌های مرغوب پوشیده شده‌اند. نکته‌ٔ قابل توجه دیگر نوع سنگ‌های استفاده شده در ساخت ویلاهای لوکس است.

سنگ‌هایی مانند تراورتن، گرانیت، مرمر، سنگ نمای چینی و حتی سنگ‌های خاص وارداتی که شکوه و زیبایی دو چندان به این ویلاهای شاه نشین می‌دهند.

داخل ویلاها امکانات ویژه‌ای چون اتاق ورزش، اتاق بازی، اتاق تئاتر، سینمای خصوصی، اتاق مهمان، سونا، جکوزی، روف گاردن، آکواریوم ریف و غیره دارند. علاوه بر این مجهز به سیستم‌های هوشمند و سیستم‌های تهویه تصفیه هوا نیز هستند. روف گاردن ایده‌ٔ جدیدی است که سازندگان در ساخت ویلاهای لاکچری در نظرمی‌گیرند.

روف گاردن به معنای سقف سبز است. داشتن بامی شبیه یک پارک انحصاری در زیر آسمانی آبی با هوای پاکیزه هیجان زیادی دارد. روف گاردن با توجه به اقلیمی که ویلا در ساخته شده و سازه‌ٔ ساختمان طراحی می‌شود. طراحان نوع گیاهان آن و دکوراسیون فضای سبزش را بر اساس عمق لایه‌ٔ کاشت، مقدار تجهیزات لازم و شرایط ویلا انتخاب می‌کنند.

گل‌های تزئینی، درختان گران‌قیمت و گاهی چمن مصنوعی فضای سبز آن را تشکیل می‌دهند. بعضی از ویلاهای لوکس در روف گاردن خود، در بین فضای سبز مجهز به استخر، جکوزی و حوضچه‌ٔ آب سرد برای استفاده در تابستان هستند. گاهی طراحان خوش‌ذوق گوشه‌ای از دریا را با طراحی آکواریوم لیف به ویلاهای لوکس می‌آورند.

این آکواریوم‌ها صرفا برای نگهداری ماهی‌های خاص و نمایش زیبایی آن‌ها ساخته شده است. دکور داخلی آکواریوم ریف عموما از توده‌های مرجانی و سنگ‌های خاص تشکیل شده است.

نورپردازی‌های داخل آن زیبایی درونش را جلوه‌گر می‌کند. در کل یک ویلای لوکس و لاکچری از همه لحاظ مکان مناسب و مرفهی برای استراحت و تفریح مالکش است. مشرف نبودن، حریم خصوصی و حفظ امنیت در این ویلاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به همین خاطر اکثر ویلاها دیوارهای بلند و سیستم‌های هوشمند امنیتی دارند و عبور و مرور در آنها توسط نگهبان کنترل می‌شود. از دیگر امکانات رفاهی ویلاهای لوکس، دسترسی به ساحل خصوصی و امکاناتی نظیر جت اسکی، قایق و ورزش‌های آبی است. در بعضی از ویلاهای لوکس، آبشارهای مصنوعی طراحی شده‌اند که جلوه‌ای با شکوه دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا