امور زیربناییتعاون و اشتغال

اجرای سیاست توانمندسازی برای مقابله با سیاست اقتصاد صدقه‌ای

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست رفاهی توانمندسازی بر اساس کار در مقابل سیاست اقتصادی صدقه ای و رشد همراه با نابرابری می ایستد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ربیعی در مراسم تقدیر از تعاونی های برتر با بیان اینکه من با همه توان خود نه تنها به عنوان یک مسئولیت اداری بلکه مسئولیت اخلاقی و اندیشه ای خودم وظیفه می دانم که تعاون را رشد دهم، گفت: من به این شعار اعتقاد دارم که با تعاون به کار می رسیم و با کار به رفاه.

وی ادامه داد: ثروتی که با رشد های معمول اقتصادی ایجاد می کند نمی تواند کرامت انسانی را تامین کند. ما باید به رشد اقتصادی همراه با حذف نابرابری های منطقه ای، قومی و اجتماعی دست یابیم که این رشد با تعاون ایجاد می‌شود.

همچنین بخوانید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سپاس از تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اختصاص جایگاه مناسب به بخش تعاون در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: ما امروز برنامه اشتغال فراگیر ضدفقر را در دست اقدام داریم و برای رسیدن به این هدف باید جوامع محلی را پای کار بیاوریم که بهترین نمود و محل بروز آن، تعاونی است. سیاست رفاهی توانمندسازی بر اساس کار در مقابل سیاست اقتصاد صدقه ای و رشد همراه با نابرابری می ایستد.

ربیعی با بیان اینکه معماری ای که ۴۰ سال پیش برای جمهوری اسلامی طراحی شد بخش تعاون را آگاهانه در آن گنجاند، اظهار داشت: در ۴۰ سال قبل اندیشه ضدفقر در مسیر و قالب درستی در شکل تعاون در قانون اساسی گنجانده شد.

وی بیان داشت: ما از گسترش تعاونی ها ناامید نیستیم. تعاونی ها توانسته اند در بخش های زیادی زندگی مردم را تغییر دهند.

به گفته ربیعی  برنامه نیمه دوم سال جاری و نیمه نخست سال آینده این وزارتخانه «هزار تعاونی هزار روستا» است. همچنین گسترش تعاونی های شهر و روستا تا پایان امسال به ۸۰ شرکت را در دستور کار داریم. در حال حاضر تعداد این شرکت ها ۵۰ تعاونی است.

وی درباره ساماندهی تعاونی های اعتبار نیز گفت: تعاونی های اعتبار را به شکل رسیدن به تعاونی واقعی نه صرف کسب سود ساماندهی کردیم و در جاهایی که لازم بود تثبیت شدند.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های این وزارت، توسعه تعاونی های تامین نیاز تولیدکننده و مصرف کنندگان است تا این تعاونی ها بتوانند نیازهای شرکت هایsme  (بنگاههای کوچک و متوسط) را برطرف کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه اتصال عمومی و افقی تعاونی ها تصریح کرد: امروز یک تعاونی در تهران و یک تعاونی در یزد توانستند با هم افزایی یکدیگر، یک پروژه ۶ هزار میلیارد تومانی را بدست بیاورند. می توانیم با ایجاد زنجیره تعاونی ها ارزش آنها را ارتقا دهیم.

ربیعی میانگین تعداد اعضای هر تعاونی در کشور را صد نفر دانست و تاکید کرد: امیدوارم به روزی برسیم که همه مردم ایران عضو تعاونی شوند و کشور پر از تعاونی باشد

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا