صنعت، معدن، تجارت

تشریفات اداری باید به نفع سرمایه‌گذار شکسته شود

زرندیه – ‌ استاندار مرکزی گفت: تشریفات اداری باید به نفع سرمایه‌گذار شکسته شود چرا که تشریفات طولانی اداری مانع بزرگی در مسیر حرکت سرمایه گذاران است.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر سه شنبه جریان بازدید از سرزمین ایرانیان در شهرستان زرندیه گفت: تقویت، حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی و بخش تعاون از شاخص‌های مهم برای تشویق سرمایه گذاران است. بنابراین کاربرد واژه اجرا برای سیاست‌گذاری پسندیده نیست بلکه باید از واژه‌های همچون رعایت و پیاده‌سازی سیاست استفاده کرد تا تقویت، حمایت و توانمندسازی به صورت عملی و در معنای واقعی خود شکل بگیرد.

همچنین بخوانید

وی افزود: سیاست‌های کلی تشویق سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۸۹ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده امات اکنون به صورت کامل و جامع اجرایی نشده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی باید در عمل محقق شود، قطعاً اگر از سرمایه گذاری به صورت واقعی صورت بگیرد الگویی برای سایر سرمایه گذاران در ابعاد کوچک‌تر خواهد بود.

مخلص الائمه گفت: استان مرکزی مستقل از اقتصاد کشور نیست و نباید هم منافع یک کار اقتصادی که در آن منطقه سرمایه گذاری می‌شود صرفاً مختص همان منطقه باشد بلکه باید منافع کار اقتصادی متوجه کل کشور باشد.

وی افزود: مخالف دیوان سالاری و بروکراسی منفی هستیم که نظام اجرایی کشور را در زیر سلطه خود قرار داده است. متأسفانه این رویه از زمان افزایش قیمت نفت در اوایل دهه ۵۰ به طور جدی ریشه گرفته و رسوب کرده است و درمان و راهکاری برای اصلاح آن در حال حاضر وجود ندارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تشریفات اداری به نفع سرمایه‌گذار شکسته شود چراکه تشریفات طولانی اداری مانع بزرگی در مسیر حرکت سرمایه گذاران است در همین راستا برای حل مشکلات و موانع پیش روی صنایع، کارگروهی در استان تشکیل شده است.

مخلص الائمه ادامه داد: این کارگروه با عضویت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری و دادگستری کل استان به همراه نماینده این مجموعه تشکیل شده است و موضوعاتی که در حیطه اختیارات استانی قرار دارد بررسی می‌کند و مسائلی که به پیگیری در سطح ملی نیاز دارد نیز از طریق مکاتبه با وزارتخانه‌ها و دعوت از سازمان‌ها و وزیران برای بازدید میدانی برطرف خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا