بانک و بیمهبیمه

خرید بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان

یکی از زیباترین و بهترین لحظات خانواده‌ها شنیدن خبر به دنیا آمدن فرزندشان است. بنابراین از این لحظه به بعد باید برای مراقبت و آینده کودک و مادر برنامه‌ریزی کرد. امروزه با توجه هزینه‌های بالای مراقبت‌های دوره بارداری، آزمایشات، مخارج مربوط به زایمان و هزینه‌های بدو تولد نوزاد، نیاز است تا برای این هزینه‌ها آمادگی داشته باشید. از این رو بهترین راه برای داشتن آمادگی برای زمان فارغ شدن مادر، استفاده از بیمه تکمیلی و پوشش زایمان آن است.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان و شرایط آن صحبت کنیم.

بیمه تکمیلی زایمان

بیمه تکمیلی زایمان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیمه درمان تکمیلی زایمان یکی از مهم‌ترین پوشش‌های بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی است. با پوشش درمان تکمیلی زایمان می‌توانید هزینه‌های مربوط به زایمان را از قبیل نوع زایمان، دکتر متخصص، سونوگرافی، نوع بیمارستان و هزینه‌های بدو تولد نوزاد را پرداخت کنید. بیمه تکمیلی در سه دسته‌بندی بیمه درمان تکمیلی انفرادی، خانواده و گروهی بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان و زایمان را پرداخت می‌کند.

بیمه تکمیلی درمان زایمان برای همه خانم‌هایی که باردار نیستند مناسب است. یعنی اگر بعد از بارداری اقدام به خرید بیمه تکمیلی زایمان کنید، امکان بهره‌مندی از پوشش زایمان بیمه تکمیلی را ندارید. بنابراین با انتخاب بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان، می‌توانید از امروز برای زمان بارداری برنامه‌ریزی و هزینه درمان و زایمان را مدیریت کنید.

هزینه‌های پاراکلینیکی هم جزو پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی محسوب می‌شود؟

با انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان می‌توانید از پوشش‌های اصلی و اضافی دیگر این بیمه تکمیلی نیز استفاده کنید. هزینه‌های خدمات پاراکلینیکی جزء پوشش‌های اضافی بیمه تکمیلی برای زایمان محسوب می‌شود که می‌تواند هزینه‌های شما را در این دوران کاهش دهد. در هنگام خرید به سقف بیمه تکمیلی برای زایمان توجه داشته باشید و وجود هزینه‌های پاراکلینیکی را بررسی کنید.

بخشی از خدمات پاراکلینیکی که بیمه تکمیلی آن را پرداخت می‌کند شامل موارد زیر می‌شود.

  • پرداخت هزینه‌های زایمان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به صورت سزارین و طبیعی
  • پرداخت هزینه‌های سونوگرافی و آزمایشگاه
  • پرداخت هزینه‌های نازایی و ناباروری از طریق IVF

معمولا بیمه تکمیلی زایمان، پرداخت هزینه‌های ناباروری از طریق IVF را هم شامل می‌شود. از این طریق می‌توانید به درمان ناباروری بپردازید و از دکترهای متخصص و آزمایش‌های مرتبط استفاده کنید. با پرداخت هزینه آی بی اف با بیمه تامین اجتماعی یا بیمه آسماری خیالتان از بابت هزینه‌های زیاد این درمان راحت خواهد بود.

دوره انتظار استفاده از پوشش زایمان در بیمه تکمیلی

دوره انتظار استفاده از پوشش زایمان در بیمه تکمیلی

دوره انتظار در پوشش‌ زایمان بیمه درمان تکمیلی به این معنی است که از زمان خرید بیمه باید ۹ یا ۱۲ ماه بگذرد تا امکان استفاده از بیمه تکمیلی زایمان فراهم باشد. در این مدت هیچ خدماتی به فرد بیمه شده ارائه نمی‌شود و بعد از پایان دوره انتظار، فرد می‌تواند از خدمات پوشش زایمان استفاده کند. بنابراین باید قبل از بارداری اقدام به خرید بیمه تکمیلی زایمان کنید تا بعد از دوره انتظار و در زمان زایمان امکان استفاده از پوشش زایمان برای شما فراهم باشد.

پس با خرید بیمه تکمیلی این امکان برای شما فراهم نیست که از همه پوشش‌ها استفاده کنید. چرا که بعضی از آن‌ها دارای دوره انتظار است و بعضی دیگر مثل عمل زیبایی بینی با بیمه تکمیلی، دوره انتظار ندارد. با این حال دوره انتظار در قراردادهای شرکتی و سازمانی که بالای ۱۰۰۰ کارمند دارند، بستگی به نوع قرارداد بیمه دارد.

میزان پوشش زایمان در بیمه درمان تکمیلی

اینکه چگونه می‌توانم خانواده‌ام را بیمه کنم و برای سلامتی خانواده چقدر باید سرمایه‌گذاری کنم از جمله سوالاتی است که امروزه ذهن همه اقشار جامعه را درگیر کرده است. برای شروع این کار بهتر است آینده‌نگری مناسبی داشته باشید و از زمان تصمیم‌گیری برای بچه‌دار شدن اقدامات لازم را انجام دهید. بیمه درمان تکمیلی در سه دسته انفرادی، خانواده و گروهی ارائه می‌شود. هر کدام از این سه دسته طرح‌ها، پوشش‌ها و سقف تعهدات خاصی دارند و حق بیمه متفاوتی را از افراد و شرکت‌ها دریافت می‌کنند.

میزان پوشش زایمان در بیمه تکمیلی در بین شرکت‌های بیمه متفاوت است و بستگی به نوع قرارداد طرفین دارد. از این رو حداقل پوشش در بین شرکت‌های بیمه ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان است. از این رو برای خرید بهترین بیمه تکمیلی برای دوران بارداری باید دقت داشته باشید و متناسب با هزینه‌های قبل و بعد از زایمان حق بیمه مناسبی را انتخاب کنید.

چطور دوره انتظار پوشش زایمان را تغییر دهیم؟

شاید این سوال در ذهن شما گذشته باشد که چطور دوره انتظار پوشش زایمان را کم می‌شود یا تغییر می‌کند. در مواقع امکان حذف دوره انتظار برای بیمه تکمیلی انفرادی وجود ندارد و فرد باید درحدود ۹ تا ۱۲ ماه برای بهره‌مندی از خدمات بیمه صبر کند. اما اگر بیمه تکمیلی گروهی یا شرکتی باشید دوره انتظار کمتر خواهد شد.

دوره انتظار درمان تکمیلی زایمان برای شرکت‌هایی که زیر ۵۰ نفر کارمند دارند قابل تغییر نیست. ولی اگر تعداد بیمه شدگان بین ۵۰ تا ۲۵۰ نفر باشند، دوره انتظار ۹ ماه در نظر گرفته می‌شود. برای گروه‌های زیر ۱۰۰۰ نفره دوره انتظار از ۶ ماه شروع می‌شود و برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر دوره انتظار لحاظ نمی‌شود. بنابراین برای کاهش دوره انتظار باید بهترین بیمه برای دوران بارداری را با بررسی شرایط آن انتخاب کنید.

فرانشیز بیمه تکمیلی زایمان

فرانشیز چیست و میزان آن در بیمه تکمیلی زایمان چقدر است؟

فرانشیز سهمی است که فرد بیمه‌گزار از خسارت پرداخت می‌کند و شرکت بیمه تعهدی نسبت به پرداخت ندارد. از این رو هرچه مبلغ فرانشیز بیمه تکمیلی زایمان کمتر باشد، فرد بیمه‌گزار هزینه کمتری را باید پرداخت کند. فرانشیز بیمه درمان تکمیلی زایمان در شرکت‌های بیمه متفاوت است. با این حال فرانشیز بر اساس سقف پوشش بیمه تکمیلی زایمان محاسبه می‌شود و بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از بیمه تکمیلی زایمان را باید فرد بیمه‌گزار پرداخت کند.

برای مثال اگر بیمه تکمیلی در حین بارداری با مبلغ ۵ میلیون تومان را خریده باشید و فرانشیز آن شرکت برای این بیمه ۳۰ درصد باشد، شما باید ۱٫۵ میلیون تومان را پرداخت کنید. به طور کلی بر اساس نوع قراردارد ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌های زایمان با بیمه تکمیلی است و مابقی آن بر عهده خانواده‌ها یا شرکت‌ها است.

بهترین بیمه تکمیلی برای دوران بارداری را از کجا بخریم؟ بیمه آسماری، ارائه دهنده کامل‌ترین بیمه تکمیلی

باتوجه هزینه‌های بالای دوران بارداری و زایمان بهتر است از امروز به فکر سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری برای همسر و فرزند خود باشید. در زمان مراجعه به مراکز درمانی برای درمان بیماری یا زایمان بخشی از هزینه‌ها بر عهده بیمه است. اما بیمه بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و محدودیت دارد. در این مواقع بیمه درمان تکمیلی که بیمه مکمل است و شما را در پرداخت هزینه‌های بالای درمان یاری می‌دهد.

با انتخاب بهترین بیمه تکمیلی انفرادی می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌های خود را پوشش دهید. برای خرید بیمه تکمیلی زایمان می‌توانید از راهنمایی‌ها و مشاوران کارشناسان بیمه آسماری استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع بیمه‌نامه می‌توانید از طریق شماره‌ ۰۲۱۴۳۴۱۷ با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا