امور زیربناییراه و ساختمان

عدم تامین منابع بنیاد علوی به دلیل شرایط بورس/ برای اجرای پروژه‌ها منتظر خارجی‌ها نماندیم

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: امسال نتوانستیم به دلیل شرایط بورسی تمام منابع بنیاد علوی را تامین کنیم.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، پرویز فتاح در مراسم بهره‌برداری از ٨٩٢٧ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ٧٨٨ میلیارد تومان با بیان اینکه سال سختی را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت:  یکی از سخت‌ترین سال‌های جمهوری اسلامی ایران را پشت سر گذاشتیم. کرونا، افزایش نرخ تورم، شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها و تغییر دولت باعث شد که سال سختی را داشته باشیم البته این تغییر دولت برکات زیادی را در برخواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کرونا ٢٠ نفر از همکاران مان را ازدست دادیم که به خانواده آنها به طور کامل رسیدگی خواهیم کرد .

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به آغاز طرح های محرومیت زدایی از سال گذشته، گفت: یک سال از آغاز طرح های محرومیت زدایی میگذرد با همت همکارانم امروز تمام این طرح ها به نتیجه رسیده است و باید بگویم که هیات امنا بنیاد بسیار همراه هستند و در اینجا باید از تمام زحمات کارکنان بنیاد از سطح معاونان تا کارگران تشکر می‌کنم.

فتاح با تاکید براینکه ها عملکرد بنیاد در سال ١۴٠٠ قابل قبول بود و با تمام سختی ها به شاخص های خوبی رسیدیم ، افزود: تمام پروژه ها طبق زمان بندی انجام شده به اجرا رسیده و بنا داریم سطح خدمات و تولید بنیاد را در سال ١۴٠١ افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای پروژه ها منتظر خارجی ها نماندیم، اظهار داشت: هیچ پروژه ای به دلیل تحریم ها و محدودیت ها معطل نماند و تولید کاهش پیدا نکرد .

وی گفت : البته امسال نتوانستیم به دلیل شرایط بورسی تمام منابع بنیاد علوی را تامین کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان از افتتاح ساختمان پلاسکو در هفته آینده خبر داد و گفت: تا چند روز آینده ساختمان جدید پلاسکو با تمام استانداردها به افتتاح می‌رسد.

وی با اشاره به بودجه محرومیت زدایی در سال آینده اظهارداشت: عمده درآمدهای بنیاد به سمت محرومیت زدایی می‌رود و برای سال آینده ٧ هزار میلیارد تومان اعتبار در این حوزه در نظر گرفته ایم.

فتاح گفت: بنیاد مستضعفان به دولت هم کمک میکند و تا به امروز ٢٩ مدیر بنیادی به دولت منتقل شده اند.

همچنین در این مراسم؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم بهره‌برداری از ۸۹۲۷ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷۸۸ میلیارد تومان با بیان اینکه اخیرا به تازگی از شر ویروس کرونا راحت شده‌ایم، اظهار داشت: دعا می‌کنم خداوند شر این ویروس همه‌گیر کرونا را از سر همه مردم جهان کم کند.

وی افزود: خسارتی که بشر از این ویروس خطرناک داشت شاید مرتبط با این آیه قرآنی است که می‌فرماید؛ «و خّلّقّ اِنسانّ ضّعیفً» و می‌توان نتیجه گرفت تمام مستکبران و جهان‌خواران هم در مقابل این ویروس نمی‌توانند کاری کنند و خداوند اشاره دارد که خیلی ضعیف هستیم.

رئیس دفتر رهبری ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی همواره با افتخار می‌گفت ما امام حسینی هستیم و مانند آن بزرگوار طالب شهادتیم و واقعا این مکتب تا عبدیت زنده خواهد ماند و حادثه کربلا نه تنها زنده است بلکه روز به روز نقش آن در دنیا بیشتر می‌شود و افتخار ما این است که در محرم، سبک زندگی مردم تغییر می‌کند. امام حسین (ع) سپاهی نداشت، لشکری هم نداشت و نسبت به حوادث بزرگ تاریخ چیزی نبود اما چنین باعظمت ماندگار شد.

محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مدافع محرومیت‌زدایی است، گفت: از خداوند می‌خواهم این توفیق را از بنیاد مستضعفان نگیرد و بتوانیم همواره نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام کنیم.

 

همچنین در این مراسم کاوه‌ای، معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد در بحث محرومیت‌زدایی، طرح‌های کوتاه‌مدت و فوری و هم اقدامات توانمندساز دارد، اظهار کرد: در ۴۰ منطقه هدف، اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های آبادانی، اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها را انجام داده‌ایم تا بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۹۲۷ طرح محرومیت‌زدایی و طرح‌های خرد محلی با مشارکت مردم در سال ۹۹ انجام شده است، توضیح داد: در بحث زیرساخت‌ها، مسکن، آموزش، مراکز فرهنگی و مساجد و مراکز درمانی اقدامات گسترده‌ای انجام شده است و تقریبا در تمام کشور طرح‌های محرومیت‌زدایی به صورت پراکنده انجام می‌شود.

معاون بنیاد مستضعفان یادآور شد: ۷ مرکز درمانی در سال جاری به احداث رسید و ۲۶ آمبولانس هم اهدا شد. همچنین ۸۵ کلاس درسی در قالب ۴۵ مدرسه را به احداث رساندیم.

کاوه‌ای تاکید کرد: هرچند ساخت مسکن را به تازگی آغاز کردیم اما در همین مدت ۵۹۹۵ واحد مسکونی در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری رسانده‌ایم.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا