امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شهرستان‌های ایذه و باغملک آزمایشگاه‌های منابع طبیعی کشور هستند

ایذه- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت بالای طبیعی شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت گفت: این شهرستان‌ها آزمایشگاه‌های منابع طبیعی کشور هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدجواد ساداتی نژاد بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت با بیان اینکه ایذه یکی از قطب‌های کشاورزی است، اظهار کرد: اقتصاد این شهرستان کشاورزی و دامپروری است.

وی افزود: شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت به یک سرمایه گذاری ویژه نیاز دارند و مطالعات این موضوع انجام شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در حوزه‌های آب و خاک ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، ادامه داد: مرمت قنوات در دستور کار است و در حوزه پروتئین دامی نیز کمبودهایی وجود دارد؛ بنابراین با توجه به اینکه مردم به این کار آشنایی دارند برای پشتیبانی از اشتغال وابسته به حوزه دامپروری در راستای خودکفایی پروتئین با کمک امور دام طرحی در مورد پرورش دام سبک و سنگین راه اندازی خواهد شد و با این کار به تأمین گوشت خواهیم رسید.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه دامدار کارت، عنوان کرد: سهمیه تخصیص دامدار کارت باید در این منطقه بیشتر شود تا مشکل دامدارانی که توانایی خرید علوفه ندارند، حل شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای طبیعی شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت گفت این شهرستان‌ها آزمایشگاه‌های منابع طبیعی کشور هستند و این خشکسالی که گریبانگیر مردم شده مربوط به این منطقه نیست و در تلاش هستیم تا در حوزه کشاورزی تحولات عظیمی را ایجاد کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا