انرژی

روسیه از خریداران نفت پول بیشتری خواهد گرفت

سخنگوی کرملین اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد تعرفه برای واردات نفت روسیه اعمال کند، خریداران ناچار خواهند بود پول بیشتری برای نفت پرداخت کنند یا دنبال تامین از منابع دیگر باشند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خبرگزاری تاس به نقل از دیمیتری پسکوف نوشت: خریداران نفت باید پول بیشتری پرداخت کنند یا به دنبال منابع دیگری برای تامین نفت باشند.

این ایده از سوی آمریکا مطرح شده است. آمریکا در نظر دارد به کشورهای اروپایی پیشنهاد کند تعرفه ای روی نفت روسیه اعمال کنند تا نگرانیها نسبت به امنیت تامین انرژی و افزایش قیمتهای نفت، برطرف شوند.

انتظار می رود این پیشنهاد در نشست مقامات دارایی گروه هفت که هفته جاری در بروکسل برگزار می شود، مطرح شود. اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته است به موضع واحدی برای اعمال تدریجی تحریم علیه نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲، دست پیدا کند.

اعضای گروه هفت اوایل ماه جاری متعهد شدند خرید نفت روسیه را متوقف کنند اما به زمان و نحوه اجرای این تصمیم اشاره ای نکردند. آمریکا واردات محصولات انرژی روسیه شامل نفت، LNG و زغال سنگ را از ابتدای مارس ممنوع کرد. با این حال اروپا نمی تواند فورا خرید نفت روسیه را متوقف کند و از کمبود عرضه و افزایش شدید قیمتهای نفت و سایر محصولات انرژی که اقتصادهای این منطقه را می تواند به رکود بکشاند، واهمه دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پس از گفت و گو درباره راههای کاهش وابستگی اتحادیه اروپا به انرژی روسیه با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت: اتحادیه اروپا می تواند از ترکیبی از تعرفه ها و تحریمها استفاده کند. ما تلاش نمی کنیم به آنها بگوییم چه چیزی به نفعشان است اما درباره بعضی از مسائلی که در دست بررسی قرار دارند، صحبت کردیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا