صنعت، معدن، تجارت

نمایش قدرت کشور در حوزه فناوری با حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی

وزیر صمت حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو را فرصتی برای ارائه محصولات با فناوری بالا خواند و گفت: وقتی پهپاد، دستگاه اکسیژن ساز و ربات جراح صادر می‌کنیم، نشان از قدرت ایران دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به اهمیت حضور ایران در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو اظهار داشت: بیش از آنکه برای کشورها سود صادرات مهم باشد، این نکته دارای اهمیت است که چه کالایی صادر می‌کنند.

همچنین بخوانید

وی افزود: یک شاخص جهانی در خصوص صادرات وجود دارد به نام شاخص پیچیدگی؛ که در آن میان صادرات مواد غذایی با محصولاتی که از فناوری بالا برخوردارند تفاوت بسیاری وجود دارد.

فاطمی امین با بیان اینکه هر چه محصولات صادراتی یک کشور از فناوری پیچیده‌تری برخوردار باشد، شاخص جهانی آن کشور ارتقا پیدا می‌کند، گفت: در تعیین جدول کشورها به این موضوع نگاه می‌کنند که چند کشور در دنیا در حال تولید آن محصول صادراتی هستند و چند کشور نیز وارد کننده هستند. هر چه تعداد تولید کننده کمتر و واردکننده بیشتر باشد، آن کالا ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

وی حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو را فرصتی برای ارائه محصولات با فناوری بالا خواند و گفت: وقتی ما پهپاد، دستگاه اکسیژن ساز و ربات جراح به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم، نشان از قدرت ما دارد و به شناخته شدن ما در جهان کمک می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در تجارت با روسیه، پیوندهای اقتصادی اهمیت دارد، گفت: پیوندهای اقتصادی به تحکیم روابط دو کشور می‌انجامد و همچنین روسیه یک کشور دارای فناوری بالا محسوب می‌شود و صادرات قطعات خودرو یا توربین و دیگر محصولات با فناوری بالا به این کشور نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.

فاطمی امین تاکید کرد: تجارت با هر کشور لازم است که کسب و کارها به هم پیوند بخورند و این پیوند تنها با صادرات و واردات ممکن نیست، بلکه باید به تولید مشترک و تاسیس شرکت‌های مشترک فکر کنیم تا این پیوندها ناگسستنی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به موضوع ثبات در قیمت، کیفیت و مقدار کالای صادرات گفت: حضور در بازارهای بزرگ نیازمند کارهای بزرگ است، شما نمی‌توانید در بازار بزرگی مانند روسیه هر روز در کیفیت و قیمت به بهانه‌های مختلف تغییرات ایجاد کنید چرا که این امر منجر به بی اعتمادی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا