بورسبورس اوراق

افت ۳۳هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ پایانی شهریور


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۳هزار و ۸۶۷واحد کاهش، معادل ۲.۴۴ درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۱۸میلیارد و ۵۷۹میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۴۵هزار و ۶۴۶میلیارد ریال در بیش از ۹۹۷هزار و ۸۲۸دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۴.۴۲، ۳۷.۹۲ و ۲۸.۵۴ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۶۲۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۴هزار و ۶۲۰میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴.۶۲ درصد افت و ۷.۹۰ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۳۳هزار و ۸۶۷واحد کاهش، معادل ۲.۴۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۵۵هزارو ۲۳۲واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با هزار و ۹۲۱۳واحد کاهش، معادل ۲.۲۸درصد افت کرد و رقم ۳۹۵هزار ۶۷۸واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۹هزار و ۸۲۹واحد افت به رقم یک میلیون و ۷هزار و ۳۹۷واحد و شاخص بازار دوم با ۵۳هزار و ۵۶واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۶۸۲هزار و ۷۰۰واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۸۸درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱.۹۴درصد افت همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا