بانکبانک و بیمه

جهاد تبیین، مقدمه‌ای بر تقویت فرهنگ قرض‌الحسنه است

«عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهاد تبیین را مقدمه‌ای بر اطلاح، تحول و تقویت فرهنگ قرض‌الحسنه برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک در سفر به همدان با حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار «امامی» با اشاره به نگاه حمایتی دولت به فرهنگ قرض‌الحسنه گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ترویج، تبیین و اجرای مبانی فقهی قرض‌الحسنه در جایگاهی است که می‌تواند کارمزد وام پرداختی را به صفر درصد رسانده و نظر تعدادی از علما را درباره اینکه به برخی از فعالیت‌های بانکی در عرصه پرداخت وام شبهه‌ای وارد است، به خود جلب کرده و پروژه مزد خدمت را در وام‌های خرد در هفته‌های آتی اجرایی کند.
درخشش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سطح بین‌المللی
وی اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حالی که سود نمی‌گیرد و حداکثر کارمزد دریافتی آن نیز ۴ درصد است، موفق شده به یکی از ۱۰ بانک برتر کشور تبدیل شود که در این مدت به عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام و سومین بانک برتر جهان اسلام انتخاب شده است.
رئیس هیأت مدیره بانک با تأکید بر «جهاد تبیین» که یک فریضه‌ قطعی و فوری است، اظهار داشت: نقش ائمه جمعه در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه به اعتلای نظام اسلامی، اقتصاد کشور و تأمین مالی خرد کمک شایانی می‌کند.
وی با اشاره به جایگاه فرهنگ قرض‌الحسنه در اقتصاد اسلامی، گفت: تأمین مالی خرد با کمترین هزینه در بنگاه‌های اقتصادی منجر به تولید کالا و خدمات با هزینه کمتر و به تبع آن افزایش قدرت رقابت‌پذیری با کالاهای وارداتی می‌شود.
امامی اظهار داشت: افزایش سرمایه بانک از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۰هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته، ناشی از افزایش اقبال عمومی به فرهنگ قرض‌الحسنه و جایگاه رو به رشد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بین همه مردم خصوصاً قشر کمتر برخوردار جامعه است.
همیاران مهر؛ امکان پرداخت وام از سوی خیرین به نیازمندان را فراهم کرده است
وی خاطرنشان ساخت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران فرصتی را در اختیار خیرین قرار داده که متقاضیان می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح و به‌صورت بلاعوض در حسابی تعریف شده، نزد بانک واریز کنند و بانک نیز متعهد می‌شود مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را به پرداخت وام به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ روستاها و مناطق محروم و غیره با کارمزد حداکثر ۲ درصد تخصیص دهد.
امامی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال راهکاری فقهی است که در چارچوب این طرح، بتوان پول را برای مدت معینی نزد بانک نگه داشت و از امتیاز این حساب به نیازمندان جامعه وام پرداخت کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا