انرژی

رایزنی‌های مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه در اتیوپی

مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه ،که در آدیس آبابا به سر می‌برد روز دوشنبه با وزیر نفت و معادن و همچنین مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه اتیوپی جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ،در ملاقات مهدی آقاجعفری با «موتوما مکاسا زرو » وزیر نفت و معادن اتیوپی که بهزاد خاکپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی نیز حضور داشت، راه‌های توسعه روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های  اکتشاف و بهره برداری از حوزه های نفت، گاز  ، صنایع پتروشیمی ، مطالعات زمین شناسی و معدن گفتگو و تبادل نظر شد.

وزیر نفت اتیوپی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و علی الخصوص در حوزه های نفت ، گاز و پتروشیمی ، خواستار حضور فعال شرکت های ایرانی جهت مشارکت در پروژه های اتیوپی در این زمینه ها شد.

همچنین بخوانید

 آقاجعفری همچنین در دیدار با «سلیمان ددفو » مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه اتیوپی، راههای توسعه و تحکیم روابط دو کشور در زمینه های مختلف را مورد بررسی و رایزنی قرار داد.

در این دیدار ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر پیرامون آخرین روند تحولات در خاورمیانه و شمال و شرق آفریقا، در خصوص تشکیل کمیته مشترک مشورت‌های سیاسی میان وزارت خارجه دو کشور توافق کردند و مقرر شد یادداشت تفاهم مربوطه در آینده نزدیک نهایی و امضا شود.

مدیرکل آفریقا در جریان این سفر منطقه‌ای به آفریقا قبلا از اوگاندا و بروندی بازدید کرده بود و روز گذشته در آخرین مرحله از سفر به شرق آفریقا وارد اتیوپی شده است.  

وی قرار است علاوه بر ملاقات با مقامات اتیوپی، با مسئولان اتحادیه آفریقا نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا