امور زیربناییراه و ساختمان

بنیاد مسکن خط ۴ متر را دو ساله تکمیل می‌کند


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به دنبال تفاهم‌ نامه‌ای که عصر روز سه شنبه ۲۵ بهمن بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ به طول ۵ کیلومتر و با ۵ ایستگاه از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا میدان رهبر وارد مرحله اجرایی شد .

اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران با اعلام اینکه تا پایان سال عملیات اجرایی ایستگاه پروانه را تمام کرده و تحویل شهرداری تهران خواهیم داد گفت: عملیات اجرایی ادامه خط ۴ با قراردادی به مبلغ  ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در  ۲۴ ماه آینده انجام خواهد شد.

وی هچنین ادامه داد: قدمت همکاری بنیاد مسکن با شهرداری تهران در ساخت مترو به ۱۵ سال رسیده است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم  اظهار داشت: موضوع حمل و نقل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است و مدیریت شهری بیشترین بخش اعتبارات سال آینده را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است و قطعا در حوزه حمل و نقل، ستون فقرات مترو خواهد بود .

شایان ذکر است توسعه شرقی خط ۴ یکی از پرتقاضاترین درخواست‌های شهروندان از مدیریت شهری پایتخت طی سال‌های اخیر بوده و پیش بینی شده در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ مترو مراجعانی باشند که از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا