انرژی

هشدار دهمرده درباره وضعیت آب در استان سیستان و بلوچستان

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی نسبت به بروز بحران آبی در استان سیستان و بلوچستان هشدار داد و گفت: فاجعه انسانی در استان سیستان و بلوچستان در حال رخ دادن است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب الله دهمرده در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: دشمنان قسم خورده ما در راس آنها انگلستان، آمریکا و اسرائیل بند کمالخان را بسته و آب را به روی مردم قطع کرده‌اند. مجلس برای مقابله با این موضوع انتقال آب از دریای عمان، آب ژرف، حقابه از افغانستان و مطالب دیگری را به قانون تبدیل کرد؛ در این باره تهدیدها و فرصت ها توسط تعدادی از مسئولان و وزرا همچون ظریف، اردکانیان و امیرعبداللهیان به روسای سه قوه اعلام شده است.

وی گفت: یک فاجعه انسانی درباره وضعیت آب در استان سیستان و بلوچستان در حال رخ دادن است؛ اگر به صورت فوری و اضطراری در اسرع وقت پیشگیری نشود مجبور هستیم برای رفع آن دور یکدیگر جمع شویم.

دهمرده گفت که ظاهرا برای پیشگیری از بحران بودجه‌ای وجود ندارد اما در زمان وقوع بحران همه لشکرکشی می‌کنند که دیگر فرصتی باقی نمانده است. مردم سیستان و بلوچستان کوچ می‌کنند، چه جوابی به تاریخ می‌دهیم؟ مرز ما به قم و سمنان انتقال پیدا می‌کند، چه کاری باید انجام دهم تا مسئولان و روسای سه قوه صحبت‌های من را بشنوند؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام .دیگه دیر شده آقای دهمرده.و دولت ایران.ما مجبور به ترک نمودن خانه و کاشانه خود شدیم.زابل.تنگه احد.خداحافظ.اب نیست .آب خوردن نیست.امان از بی تدبیری .اگر از چابهار آب میاوردی به زابل.الان تعداد زیادی شهر زابل را ترک نمی‌کردند.شهر خالی شده.فقان.داد .بی داد .از شما و عملکرد …..خداحافظ تنگه احد زابل من سیستان من…..

  2. بیست سال است که زابل دچار خشکسالی است و زابلیها دارن به گرگان و شهرهای اطراف کوچ میکنن تاکنون چه قدمی برای مردم مظلوم سیستان شیعه که از شانس بد با بادهای صدو بیست روزه دست وپنجه نرم میکنند.. کووو،!؟ مسؤلیین دلسوز انها دارن به مردمی که بشدت وطن پرست هستن ظلم میکنن،، آری ما نوادگان یعقوب لیث صفاری هستیم که زبان پارسی را زنده نگه داشت و احیا کرد،،و در کلام آخر واقعا متاسفم،،، که ما بایذ حق آب خودمان را باید با خواهش از بیگانه طلب کنیم

  3. در ادامه مطلبم اصلاح میکنم که خشکسالی سیستان از بیست سال فراتر است و اطلاع دقیقی ندارم.. چون عادت کردیم به بی آبی و کم توجهی.. سیستان را دریابید..

دکمه بازگشت به بالا