امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کیفیت بخشی محصولات کشاورزی با دانش روز تحقق می‌پذیرد

رشت – استاندار گیلان با بیان اینکه کیفیت بخشی محصولات کشاورزی با دانش روز تحقق می‌پذیرد، گفت: مشکلی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی گیلان وجود ندارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی گیلان اظهار کرد: کشاورزی گیلان در جایگاه پایین‌تر از حد ظرفیت خود قرار دارد و باید تلاش بیشتری در این بخش صورت گیرد.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر به‌روز رسانی صنعت کشاورزی افزود: توفیق در کشاورزی و رشد و توسعه این بخش با به‌روز رسانی و دانش پایه کردن، محقق می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشاورزی بر پایه دانش بنیان منجر به برجسته سازی این بخش می‌شود، گفت: کشاورزی گیلان نیازمند تحولی عظیم در حوزه مکانیزاسیون و بهره‌گیری از دانش روز است.

عباسی با بیان اینکه ضریب نفوذ دانش در حوزه کشاورزی پایین است، اضافه کرد: بخش کشاورزی باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و دانش آموختگان توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد گیلان به کشاورزی وابسته است، افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی گیلان راهبردی و صادرات محور بوده از اینرو باید بهره وری و کیفیت آنها را مورد توجه قرار داده و ارتقا دهیم.

استاندار گیلان با تاکید بر کیفیت بخشی به محصولات کشاورزی استان اضافه کرد: محصولات کشاورزی گیلان باید به نحو احسنت برداشت، بسته بندی و عرضه شود.

عباسی با بیان اینکه کیفیت بخشی محصولات کشاورزی با دانش روز تحقق می‌پذیرد، گفت: مشکلی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی گیلان وجود ندارد و دامنه صادرات به کیفیت محصولات مرتبط است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه و توسعه تمام بخش‌های کشاورزی گیلان افزود: رونق بخشی صنعت چوب گیلان باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به قرارگیری استان در رتبه سوم تولید مرغ بیان کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم دغدغه و نگرانی بابت تأمین مرغ نداشته باشند.

عباسی با بیان اینکه بخشی از مرغ تولیدی گیلان به پایتخت ارسال می‌شود، اضافه کرد: جوجه ریزی ها و تعداد مرغ‌های تحویلی به کشتارگاه‌ها باید نظارت شود تا مشکلی در تأمین و عرضه مرغ ایجاد نشود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا