امور زیربناییتعاون و اشتغال

بانک مرکزی: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی آغاز شد

مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی با ابلاغ بخشنامه و تعیین برش‌های استانی، از اردیبهشت آغاز شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی صحابی امروز در ارتباط زنده با بخش خبر صدا و سیما اعلام کرد: بر اساس تبصره بند ۶ ماده ۷ قانون مشاغل خانگی و ماده ۱۷ اجرای قانون، هر سال با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به توزیع اعتبارات مشاغل خانگی اقدام می‌کنیم.

همچنین بخوانید

وی گفت: امسال با همکاری وزارت تعاون، پرداخت اعتبارات قرض‌الحسنه با تعیین توزیع استانی، آغاز شده است. سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان سهم بانک‌ها از تسهیلات مشاغل خانگی بود که بیش از ۹۰ درصد آن محقق شد، امسال این اعتبارات با ۳۳ درصد افزایش به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

صحابی این را هم گفت‌: اگر بتوانیم تا مهرماه بخش عمده‌ای از تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنیم، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی به این طرح اختصاص پیدا می‌کند.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه فرایند ثبت‌نام در سامانه وزارت تعاون شروع شده است، گفت: در کمترین زمان افراد معرفی شده از سوی سامانه به بانک معرفی و تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه، پست‌بانک و قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند که با معرفی افراد از سامانه وزارت تعاون، تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

صحابی در مورد اینکه آیا امسال هم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی آغاز شده است، گفت: بندهای قانون بودجه هر سال در مورد مشاغل خانگی وجود دارد و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و اشتغال در آن دیده شده است و امسال هم در شورای پول و اعتبار این مسئله مطرح شد و سهمیه بانک‌ها و برش استانی در اوایل اردیبهشت به بانک‌ها ابلاغ شد و توزیع استانی اعتبارات هم ابلاغ شده است.

وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی آغاز شده است. ابهامات در این زمینه به ترتیب برطرف شده و سال گذشته با وجود اینکه عملکرد ماندگاری در تسهیلات مشاغل خانگی داشتیم، باز هم امسال پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته باشیم و بانک‌ها پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی را در دستورکار قرار داده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا