صنعت، معدن، تجارت

جریمه های سنگین تعزیرات در انتظار گرانفروشان است

وزیر دادگستری گفت: تعزیرات در بسیاری از موارد جریمه‌های سنگین اعمال می‌کند و گاهی استانداران و فرمانداران از جریمه‌های سنگین برخی اصناف گلایه می‌کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، امین حسین رحیمی در جمع خبرنگاران در خصوص رسیدگی به گرانفروشی ها گفت: مهم این است که رسیدگی تعزیرات و بخش‌های این نظارتی توسط مردم ملموس باشد وزارت دادگستری و سازمان تحصیلات در انتهای مسیر قانونی رسیدگی به گرانفروشی هاست برای اینکه یک تعامل خوبی ایجاد شود گشت‌های سیار تعزیرات به همراه بازرسین وزارت صمت و جهاد کشاورزی فعال هستند و برنامه این است که این نظارت را بیشتر کنیم.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه میزان فعالیت سازمان تعزیرات بسیار زیاد است گفت: به دلیل تعدد گزارشات برخی از مواقع پیگیری‌های تعزیرات ملموس نیست؛ در حالی که تعزیرات بسیار در این زمینه کارآمد است. تعزیرات در بسیاری از موارد جریمه‌های سنگین اعمال می‌کند و این جریمه‌ها در انتظار گرانفروشان است و گاهی استانداران و فرمانداران از جریمه‌های سنگین برخی اصناف گلایه می‌کنند.

رحیمی خاطر نشان کرد: شاکیان از گرانفروشی باید با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند که زیر مجموعه وزارت صمت است. مسئول حل گرانفروشی ها وزارت صمت است. اما اگر کسی می‌خواهد شکایتش فقط ثبت شود بدون آنکه بازرسی در محل مراجعه کند؛ به سامانه ۱۳۵ تماس بگیرد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: پیگیری‌های وزارت دادگستری به صورت غیرحضوری است و مردم برای پیگیری‌های حضوری توسط مأموران و بازرسان باید با سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ارتباط داشته باشند.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی در خصوص میزان جرایم رانندگی گفت: در مورد جرایم رانندگی هنوز تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

چهارشنبه شورای عالی ایرانیان وزارت دادگستری را مکلف کرده است تا حقوق ایرانیان خارج از کشور تدوین و صورت گیرد. یکی از موضوعات مهمی که با آن مواجه هستیم رسیدگی به موضوعات افرادی در خارج از کشور است که بعضاً مشکلاتی در کشور دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا