امور زیربناییتعاون و اشتغال

اعتبارات مشاغل خانگی ۳۵ درصد افزایش یافت

مشهد ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبارات امسال بخش مشاغل خانگی در کشور نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود کریمی بیرانوند ظهر سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی بدون ذکر میزان این اعتبارات اظهار کرد: اعتبارات مزبور ابلاغ شده است و مورد مصرف آنها در سال جاری بیشتر بر توسعه پشتیبانی‌ها تمرکز دارد.

همچنین بخوانید

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از مسؤولان خراسان رضوی برای تحقق ایجاد ۱۱۵ هزار فرصت شغلی طی سال گذشته در این استان بیان کرد: خراسان رضوی در این بخش از استان‌های دیگر موفق‌تر عمل کرده است، ضمن اینکه نرخ بیکاری در این استان نیز تک رقمی است.

وی به سامانه رصد اشتغال در کشور اشاره و گفت: ۲ سال از راه اندازی سامانه ملی رصد اشتغال توسط دولت سیزدهم می‌گذرد و به همین سبب اطلاعات خوبی برای رصد اشتغال در اختیار استان قرار دارد.

کریمی بیرانوند اظهار کرد: شفافیت در آمار اشتغال ایجاد شده توسط استان‌ها از جمله مزیت‌های سامانه رصد اشتغال در کشور است که اتفاقات در کف میدان اشتغال را به طور کامل رصد کرده و رسته شغلی و موقعیت هر فردی که برای وی شغل ایجاد شده است را بررسی می‌کند و «داشبوردهای تحلیلی» (پوشه‌های اطلاعاتی) متعددی ارائه می‌دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: فراهم شدن زمینه نظارت سختگیرانه نسبت به اشتغال ایجاد شده از طریق سامانه ملی رصد اشتغال از دیگر ویژگی‌های این سامانه است که از طریق مرکز دو مرحله نظارت پیامکی و تماسی انجام می‌شود، اما انتظار می‌رود حداقل دستگاه‌های اجرایی، تسهیلاتی که پرداخت می‌کنند، تمام شماری نظارت حضوری آن را داشته باشند و در نظارت سختگیرانه ملاحظه جدی داشته باشیم.

وی گفت: امسال بر خلاف سال گذشته که نظارت بر سامانه رصد اشتغال با تأخیر شروع شد، از ابتدای مرداد ماه اجرای طرح نظارت حضوری و «تمام شماری» اشتغال ایجادی استان‌ها آغاز می‌شود که باید زمینه طراحی آن در کارگروه اشتغال استان فراهم شود.

کریمی بیرانوند مساله سوم در سامانه ملی رصد اشتغال را سیاستگذاری دانست و افزود: براساس اطلاعاتی که از سال ۱۴۰۱ از طریق سامانه رصد اشتغال در اختیار داریم، می‌توان مسیرهای اشتغالزایی را در خراسان رضوی تغییر داد، در واقع سامانه ملی رصد اشتغال تبدیل به یک پایگاه برای تغییر و اعمال سیاستهای درست شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال بنا به دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، تمرکز وزارتخانه در اشتغالزایی بر اشتغال فارغ التحصیلان بیکار قرار گرفته و ستاد عالی اشتغال کشور به ریاست رئیس جمهور نیز در این زمینه مصوبه داده و طبق آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم مکلف شده‌اند برای حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، برنامه ارائه دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا