ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

با "کلاهبرداری‌های اینترنتی" آشنا شوید

برنامه “کلاه سایبری” با هدف محافظت مخاطبان از دام کلاهبرداران سایبری به روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

لیلا یگانه – تهیه‌کننده برنامه کلاه سایبری – درباره جزئیات این برنامه در توضیحاتی به ایسنا گفت: برنامه کلاه سایبری روایت داستانی است که با مشارکت پلیس فتا و با استناد به پرونده‌های موجود در اداره پلیس ساخته می‌شود.  

همچنین بخوانید

او با اشاره به افزایش جرایم اینترنتی گفت: جرایم اینترنتی گستره فراوانی دارد و عمده کاربران فضای مجازی ضمن استفاده از اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های معاملاتی از مضرات آن و سوءاستفاده‌های احتمالی غافل هستند.  

یگانه با اشاره به رشد کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان همزمان با رشد تکنولوژی گفت: طی تماس‌های مردمی متوجه شدیم که تعداد کلاهبرداری‌های فضای مجازی رو به گسترش است و از این‌رو این برنامه را با شعار حفظ کلاه مردم به روی آنتن بردیم.  

او ادامه داد: در هر برنامه یک پرونده مستند داریم که گوینده آن را روایت می‌کند و سعی می‌شود تا نیمه‌های برنامه داستان لو نرود و از نیمه دوم برنامه توسط شخص مال‌باخته و فریب‌خورده کل داستان و اتفاق رخ‌داده بازگو می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه ادامه داد: اطلاعات مال‌باختگان توسط سرهنگ پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در اختیار عوامل برنامه قرار می‌گیرد و سعی می‌شود به ابعاد مختلف کلاهبرداری در هر برنامه پرداخته شود.

یگانه از استقبال مال‌باختگان و فریب‌خورده ها در تعامل با این برنامه خبر داد و گفت: نکته قابل توجه، همکاری مخاطبان و مال‌باختگان با برنامه است که با جزئیات واقعه را شرح داده و در نظر دارند با آگاهی دادن به سایر هموطنان از اخاذی‌های بعدی کلاهبرداران جلوگیری کنند.  

برنامه “کلاه سایبری” به تهیه‌کنندگی لیلا یگانه و گویندگی فاطمه اسحاق‌تبار روزهای دوشنبه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه از رادیو اقتصاد به روی آنتن می‌رود.  

انتهای پیام 
 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا