ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارتقاء تکنولوژی ۱۱ سایت تلفن همراه روستاهای استان کرمان به اینترنت نسل چهارم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: در ماه گذشته بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات صرف ارتقاء ۱۱ سایت در روستاهای استان به منظور دستیابی روستاییان به شبکه ملی اطلاعات شده است.

حسین ساجدی صبح امروز اول مردادماه در جمع خبرنگاران از ارتقاء ۱۱ سایت در روستاهای شهرستان‌های عنبرآباد، سیرجان، رفسنجان، جیرفت، بافت، کرمان و منوجان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات خبر داد و اظهار کرد: به زودی شاهد اتفاقات خوبی برای مردم شریف و صبور استان خواهیم بود.

همچنین بخوانید

او با اشاره به ارتقاء سایت همراه اول به تکنولوژی ۴G برای روستای سرجنگل شهرستان عنبرآباد بیان کرد: با ارتقاء این سایت ۷۶ خانوار و ۲۹۰ نفر جمعیت در این روستا به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

ساجدی از ارتقاء سایت روستاهای وحدت آباد و عزت آباد بخش مرکزی شهرستان سیرجان خبر داد و افزود: با ارتقاء این سایت به تکنولوژی ۴G، جمعیتی بالغ بر ۲۵۲۴ نفر در این روستاها از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

او در ادامه از ارتقاء تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای دره رنج بخش مرکزی رفسنجان با ۵۱ خانوار و ۱۹۳ نفر خبر داد و اظهار کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال صرف ارتقاء سایت همراه اول به تکنولوژی ۴G از محل اعتبارات وزارت ارتباطات طرح uso شده است.

مدیرکل ارتباطات استان کرمان از ارتقاء سایت روستاهای استخرگروک، باب میشان، باب نم و بابکیکی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت نیز در ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: روستاهای این شهرستان با ۱۳۴ خانوار و ۴۵۰ نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ict  استان کرمان با اشاره به ارتقاء دو سایت همراه اول در سه روستای شهرستان منوجان، گفت: روستاهای تجدانو، چاه شاهی و گدارتخت با مجموع ۶۲۰ خانوار و ۲۱۷۱ نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او اظهار کرد: با ارتقاء تکنولوژی سایت روستای گوشگ علیاء شهرستان بافت نیز ۱۶۵ خانوار و ۵۱۶ نفر جمعیت با مبلغ اعتباری ۳۰ میلیارد ریال از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در ادامه ارتقاء دو سایت همراه اول در روستاهای شهرستان کرمان را نیز از جمله خدمات اداره کل متبوع خود به روستاییان استان در ماه گذشته دانست و افزود: روستاهای استخروییه،کریم آباد، آب نیل بخش چترود و چناروییه، استخروییه بخش مرکزی با ۹۶۸ نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا